Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 23:08Då sticker dubben hål på slangen.
Edit rättar u=>å
Då sticker dubben hål på slangen.
Edit rättar u=>å
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 21:48UST
UST
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 08:25Mina Schwalbe har tappat några dubb men å andra sidan har jag haft dem i åtminstone tre vintrar så det känns rimligt. På mina står det uttryckligen att fram och bakdäck ska rotera åt motsatt håll, fast du kanske menar att man byter håll från år till år? D
Mina Schwalbe har tappat några dubb men å andra sidan har jag haft dem i åtminstone tre vintrar så det känns rimligt. På mina står det uttryckligen att fram och bakdäck ska rotera åt motsatt håll, fast du kanske menar att man byter håll från år till år? D
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 09:55Ungefär fast tvärt om!
Schwalbes däck ska som du säger rotera åt olika håll.
Vilket betyder att du inte får byta år till år, fram är fram och bak är bak.Detta pga av att dubbarna sätter sig i en liten vinkling, om du då vänder på rotationsriktningen (så
Ungefär fast tvärt om!
Schwalbes däck ska som du säger rotera åt olika håll.
Vilket betyder att du inte får byta år till år, fram är fram och bak är bak.
Detta pga av att dubbarna sätter sig i en liten vinkling, om du då vänder på rotationsriktningen (så
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 09:58Verkar variera lite, mina Schwalbe Marathon Winter har bara en rotationsriktning utsatt, inte olika fram och bak alltså.
Det här däremot de Schwalbe Rocket Ron terrängdäck som sitter på MTB:n, så det är inte att jag ser i syne.
Verkar variera lite, mina Schwalbe Marathon Winter har bara en rotationsriktning utsatt, inte olika fram och bak alltså.
Det här däremot de Schwalbe Rocket Ron terrängdäck som sitter på MTB:n, så det är inte att jag ser i syne.
Quote from Anders Wallerstedt on 30 October 2011, 10:07Mönstrade däck har normalt rotationsriktning. Sättet mönstret skärs ut, beror på vilket underlag de är avsedda för. Mönstret är gjort på sådant sätt att t.ex. lera inte ska sätta sig(bygga på) och på så sätt försämra fästet.
Vinterdäck har mönster som kr
Mönstrade däck har normalt rotationsriktning. Sättet mönstret skärs ut, beror på vilket underlag de är avsedda för. Mönstret är gjort på sådant sätt att t.ex. lera inte ska sätta sig(bygga på) och på så sätt försämra fästet.
Vinterdäck har mönster som kr
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 06:22Ingen tillverkare som limmar dubben ?
Ingen tillverkare som limmar dubben ?