Quote from Guest on 3 August 2013, 19:38Jag vet inte vad som har hänt men jag kan inte springa fort längre. Kort sagt, jag var i mitt livs form hela juni och juli- vann det mesta och persade på 1500 och 3000m (och nästan 5000m). Jag hade en kropp och själ som älskade träning och tävling! Körde
Jag vet inte vad som har hänt men jag kan inte springa fort längre. Kort sagt, jag var i mitt livs form hela juni och juli- vann det mesta och persade på 1500 och 3000m (och nästan 5000m). Jag hade en kropp och själ som älskade träning och tävling! Körde
Quote from Funbeat user on 3 August 2013, 19:48Det kan inte vara så att det tar emot psykiskt eftersom du ställer krav på dig själv, du skriver om ditt livs form etc? Vad händer om du bara springer utan att bry dig om klockan?
Jag tänker att du kanske kan få löplusten tillbaka genom att under en peri
Det kan inte vara så att det tar emot psykiskt eftersom du ställer krav på dig själv, du skriver om ditt livs form etc? Vad händer om du bara springer utan att bry dig om klockan?
Jag tänker att du kanske kan få löplusten tillbaka genom att under en peri
Quote from Funbeat user on 3 August 2013, 20:14Håller med Annica.
Det är ej alla som kan följa program till punkt och pricka.
Gjorde mina bästa resultat som sprinter när jag tränade allt annat.Att springa bana 5 dagar i veckan efter ett intervallprogram gjorde mig less på att springa.
Håller med Annica.
Det är ej alla som kan följa program till punkt och pricka.
Gjorde mina bästa resultat som sprinter när jag tränade allt annat.
Att springa bana 5 dagar i veckan efter ett intervallprogram gjorde mig less på att springa.
Quote from Funbeat user on 4 August 2013, 01:27Något liknande hände mej, jag satsade hårt på att bli snabbare på 10 km den här sommaren, jag hade mängd-tränat under vintern för att tåla fart-träning, det började bra och tiderna blev allt bättre, sen var det två 6-timmars lopp som jag misstänkte kunde
Något liknande hände mej, jag satsade hårt på att bli snabbare på 10 km den här sommaren, jag hade mängd-tränat under vintern för att tåla fart-träning, det började bra och tiderna blev allt bättre, sen var det två 6-timmars lopp som jag misstänkte kunde
Quote from Funbeat user on 5 August 2013, 21:20Som jag ser det kan man välja minst två vägar.
En kan vara att träna ner skallen. D.v.s. köra på tills det släpper. Detta har funkat för mig många gånger. Man kör på och kör på och kör på och så en dag bara finns den där, formen. Dock bör man veta vad
Som jag ser det kan man välja minst två vägar.
En kan vara att träna ner skallen. D.v.s. köra på tills det släpper. Detta har funkat för mig många gånger. Man kör på och kör på och kör på och så en dag bara finns den där, formen. Dock bör man veta vad
Quote from Funbeat user on 6 August 2013, 01:00Jag är inte så kunnig när det gäller att pricka in formen, men förra året tränade jag för att bli snabbare, jag hade flera olika distanser att förbättra tiderna på, varje gång valde jag den som jag trodde skulle gå lättast att förbättra, och det här lycka
Jag är inte så kunnig när det gäller att pricka in formen, men förra året tränade jag för att bli snabbare, jag hade flera olika distanser att förbättra tiderna på, varje gång valde jag den som jag trodde skulle gå lättast att förbättra, och det här lycka
Quote from Funbeat user on 6 August 2013, 08:52jag hade vilat mig i form o bara kört lite lätt snabbtempo för att inte tsppa spänst o fart.
jag hade vilat mig i form o bara kört lite lätt snabbtempo för att inte tsppa spänst o fart.
Quote from Funbeat user on 7 August 2013, 00:52Jag hade nog inte vilat mej i form, jag tror mer på lågintensiv träning tills orken återvänder, och lite försiktig intervall, kanske 200 m utan att ge max, träningen bör nog inte vara jobbig när man är ur form (kanske övertränad), vilar man helt då förlor
Jag hade nog inte vilat mej i form, jag tror mer på lågintensiv träning tills orken återvänder, och lite försiktig intervall, kanske 200 m utan att ge max, träningen bör nog inte vara jobbig när man är ur form (kanske övertränad), vilar man helt då förlor
Quote from Funbeat user on 8 August 2013, 21:16En liknande situation som jag befinner mig i för tillfället. Jag har SM om drygt tre veckor och kommer fram till dess träna lite mindre (ca 10 mil/v) och köra tre kvalitetspass/v men inte köra så hårt då. Snarare göra pass man vet att man sätter och inte
En liknande situation som jag befinner mig i för tillfället. Jag har SM om drygt tre veckor och kommer fram till dess träna lite mindre (ca 10 mil/v) och köra tre kvalitetspass/v men inte köra så hårt då. Snarare göra pass man vet att man sätter och inte