Quote from Håkan Öhling on 26 January 2010, 12:33Nu har ni nog missat benens uppgift i simningen. Man använder dem inte som propeller för att få fart, utan för att få kroppen att rotera! Långdistansare gör detta väldigt bra, men använder endast en spark per armtag. Träna mycket på att få sparken synkad
Nu har ni nog missat benens uppgift i simningen. Man använder dem inte som propeller för att få fart, utan för att få kroppen att rotera! Långdistansare gör detta väldigt bra, men använder endast en spark per armtag. Träna mycket på att få sparken synkad
Quote from Funbeat user on 26 January 2010, 17:54Jag är en förkämpe för att alla som är dåliga på simning MÅSTE lära sig balans och flytförmåga FÖRST! Dvs. kunna simma horisontellt så att benen inte sjunker. Det går att lära sig om man är intresserad.
Tyvärr är det ganska många som inte följer det råde
Jag är en förkämpe för att alla som är dåliga på simning MÅSTE lära sig balans och flytförmåga FÖRST! Dvs. kunna simma horisontellt så att benen inte sjunker. Det går att lära sig om man är intresserad.
Tyvärr är det ganska många som inte följer det råde
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 19:43Självklart ska du lära dig simma utan hjälpmedel inkl våtdräkt. Själv har jag otroligt svårt med tekniken, rotation, vattenläge, drag, stabilitet osv. Har du tillgång till simtränare, klubb? Allt är så mkt lättare med rätt teknik men framförallt går det s
Självklart ska du lära dig simma utan hjälpmedel inkl våtdräkt. Själv har jag otroligt svårt med tekniken, rotation, vattenläge, drag, stabilitet osv. Har du tillgång till simtränare, klubb? Allt är så mkt lättare med rätt teknik men framförallt går det s
Quote from Funbeat user on 1 February 2010, 20:30Markku: Idag tror jag att det satt. För mig är det samma känsla i vattenläget som när man (jag) snorklar. Då flyter man också av sig själv och med mycket liten energi rör sig framåt. Lugn och avslappnad titta rak ner i bassängen (med dubbelhaka) och sedan
Markku: Idag tror jag att det satt. För mig är det samma känsla i vattenläget som när man (jag) snorklar. Då flyter man också av sig själv och med mycket liten energi rör sig framåt. Lugn och avslappnad titta rak ner i bassängen (med dubbelhaka) och sedan
Quote from Funbeat user on 1 February 2010, 21:13Toppen!
Just precis det du beskriver, tror jag är jätteviktigt!
Att hela tiden kunna vara avslappnad och känna sig 100%-ig trygg i vattnet, tro jag är nyckeln till att bli en bra simmare. Allt annat är sekundärt.
Toppen!
Just precis det du beskriver, tror jag är jätteviktigt!
Att hela tiden kunna vara avslappnad och känna sig 100%-ig trygg i vattnet, tro jag är nyckeln till att bli en bra simmare. Allt annat är sekundärt.