Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Ni som springer milen sub 40 och halvmarathon på 1.25, vad springer ni era långpass och distanspass på? Jag springer mellan 5-8 mil i veckan, men tycker att långpassen sliter mycket på benen..det känns bra i andningen och jag har relativt låg puls. S

Vet inte riktigt vad jag springer milen på, 35-36 minuter nånstans. Samtliga distanspass jag springer ligger mellan 4.30- och 5.00-fart. Jag försöker hålla pulsen under 80%. Det är först i år jag konkretiserat träningen på detta sätt, tidigare var det mer

Beror på hur mycket intervaller du kör. Kör du 2-3 intervallpass i veckan så kan du gott köra distanspassen lugnt för att kunna återhämta dig mellan intervallpassen. Men det är min erfarenhet och det funkar för mig. Det är det som är problemet, alla är ol

Jag kör i regel 2 st intervallpass, ett tröskelpass, ett distanspass samt ett långpass. Kör alltid ett intervallpass dagen innan långpass vilket han vara en del i mina trötta ben på långpassen. Men är tvungen att köra så för att få ihop träningen som jag

Tror det bara är bra för dig att du kör långpasset dagen efter ett intervallpass. Det gör att du är sliten innan du börjar => du blir tröttare tidigare och med mindre insats(lägre fart). Samtidigt sköljer du igenom bena om du springer de tillräckligt lugn

Tack för bra svar! Vissa långpass har jag en fartökning på 15-20 min i ca 4min/km fart.