Quote from Guest on 14 August 2014, 07:46Sprang ett millopp på 40:20 för några månader sedan. Nu i sommar har jag kört en del intervaller för att bli snabbare, och ska springa ytterligare ett flackt millopp denna vecka. Målet för detta lopp är såklart i första hand sub 40, men det skulle vara ku
Sprang ett millopp på 40:20 för några månader sedan. Nu i sommar har jag kört en del intervaller för att bli snabbare, och ska springa ytterligare ett flackt millopp denna vecka. Målet för detta lopp är såklart i första hand sub 40, men det skulle vara ku
Quote from Funbeat user on 14 August 2014, 07:56Stenhårt på klockan 4-minuters fart första 5km. Sedan kollar du inte på klockan mer utan ger allt du har sista 5k. Det är väldigt lätt att ligga lite för snabbt tidigt i ett 10k lopp. Straffar sig hårt i slutet.
Första km väldigt viktig. Spring den hellr
Stenhårt på klockan 4-minuters fart första 5km. Sedan kollar du inte på klockan mer utan ger allt du har sista 5k. Det är väldigt lätt att ligga lite för snabbt tidigt i ett 10k lopp. Straffar sig hårt i slutet.
Första km väldigt viktig. Spring den hellr
Quote from Funbeat user on 14 August 2014, 08:24(t+) på den informationen.
(t+) på den informationen.
Quote from Funbeat user on 14 August 2014, 11:01Du kommer helt säkert under 40 med den metoden, och det är kanske det viktigaste målet, men jag skulle nog våga mig på en lite hårdare öppning än 4:00. Jag tror du kan ha kapacitet för 39 om benen känns bra, men det är svårt att säga utifrån bara ett pass
Du kommer helt säkert under 40 med den metoden, och det är kanske det viktigaste målet, men jag skulle nog våga mig på en lite hårdare öppning än 4:00. Jag tror du kan ha kapacitet för 39 om benen känns bra, men det är svårt att säga utifrån bara ett pass
Quote from Funbeat user on 15 August 2014, 13:14@g-man; Jag skulle spontant försöka hålla 4 min/km i minst 6-7 km. Kan vara att jag "vill ta i mer" än andra.
Några tankar kring det?
@g-man; Jag skulle spontant försöka hålla 4 min/km i minst 6-7 km. Kan vara att jag "vill ta i mer" än andra.
Några tankar kring det?
Quote from Funbeat user on 15 August 2014, 21:13Jag brukar alltid börja för hår under 4 min tempo i mil lopp och även halv mara som jag sprang nu i somras. Men i år lyckades jag komma under 40 m in i mil äntligen och hade håll i sista 900 meter. Men som sagt jag har svårt att börja lugnt !! Vad ska ma
Jag brukar alltid börja för hår under 4 min tempo i mil lopp och även halv mara som jag sprang nu i somras. Men i år lyckades jag komma under 40 m in i mil äntligen och hade håll i sista 900 meter. Men som sagt jag har svårt att börja lugnt !! Vad ska ma
Quote from Funbeat user on 18 August 2014, 10:25Hur gick det på milloppet då? Kom du med marginal under 40?
Hur gick det på milloppet då? Kom du med marginal under 40?