Quote from Funbeat user on 14 March 2008, 09:59AM: Hur ofta kör du långpass?
AM: Hur ofta kör du långpass?
Quote from Funbeat user on 14 March 2008, 10:07Det är väl uppenbart efter det fipplandet jag nyss gjorde att jag aldrig gör det. Har nog aldrig cyklat mer än 15 mil i ett huj (nåja... fikapaus/depåstopp får vi ju oftast).
Det är väl uppenbart efter det fipplandet jag nyss gjorde att jag aldrig gör det. Har nog aldrig cyklat mer än 15 mil i ett huj (nåja... fikapaus/depåstopp får vi ju oftast).
Quote from Funbeat user on 14 March 2008, 10:11I min värld är 6-7 kort, 10-13 normalt, 15-17 lååång och allt över det ganska meningslöst som träning.
I min värld är 6-7 kort, 10-13 normalt, 15-17 lååång och allt över det ganska meningslöst som träning.
Quote from Mattias Johansson on 14 March 2008, 11:16Beror väl på personliga mål och förutsättningar om 5-7 skall räknas som långt?
Har man inte VR som mål utan de lokala loppen som kanske är 5-12 mil så tycker i a f jag att 5-7 mil kan räknas som långt i träningssyfte.
Beror väl på personliga mål och förutsättningar om 5-7 skall räknas som långt?
Har man inte VR som mål utan de lokala loppen som kanske är 5-12 mil så tycker i a f jag att 5-7 mil kan räknas som långt i träningssyfte.
Quote from Funbeat user on 14 March 2008, 11:42Långpassen kör man inte flera gånger i veckan då antar jag för det sliter väl en del på kroppen. 1 långpass/vecka och ett kortare pass kanske är ett bra upplägg, eller hur gör ni? Jag vill nämligen få in lite styrketräning och annat också under 1 vecka.
Långpassen kör man inte flera gånger i veckan då antar jag för det sliter väl en del på kroppen. 1 långpass/vecka och ett kortare pass kanske är ett bra upplägg, eller hur gör ni? Jag vill nämligen få in lite styrketräning och annat också under 1 vecka.
Quote from Camilla Höög on 14 March 2008, 13:06För normala arbetande människor så är det svårt att hinna köra långpass under veckan och att köra 2 långpass efter varandra kan bli lite segt. Alltså, 1 långpass/vecka och det ligger på 100-150 km. Under veckan kan man lägga in 2-4 kortare pass på 40-80 k
För normala arbetande människor så är det svårt att hinna köra långpass under veckan och att köra 2 långpass efter varandra kan bli lite segt. Alltså, 1 långpass/vecka och det ligger på 100-150 km. Under veckan kan man lägga in 2-4 kortare pass på 40-80 k
Quote from Funbeat user on 14 March 2008, 13:24Anders: Om du pratar om normala människor så är du på fel forum.
Anders: Om du pratar om normala människor så är du på fel forum.
Quote from j sollerman on 14 March 2008, 13:46Vad som är långt är väl upp till var och en. Om jag cyklar ett långpass så måste nog klockan ha passerat 3 timmar. Sen om jag har kommit 8 eller 11 mil spelar inte så stor roll för mig..
Vad som är långt är väl upp till var och en. Om jag cyklar ett långpass så måste nog klockan ha passerat 3 timmar. Sen om jag har kommit 8 eller 11 mil spelar inte så stor roll för mig..
Quote from Funbeat user on 14 March 2008, 14:48Hej MD.
"Långpassen kör man inte flera gånger i veckan då antar jag för det sliter väl en del på kroppen."
Ja det kan tyckas så men ändå inte. Ett LSD-pass kan vara betydligt mer skonsamt för kroppen och du kan tom träna dagen efter medans du efter ett
Hej MD.
"Långpassen kör man inte flera gånger i veckan då antar jag för det sliter väl en del på kroppen."
Ja det kan tyckas så men ändå inte. Ett LSD-pass kan vara betydligt mer skonsamt för kroppen och du kan tom träna dagen efter medans du efter ett
Quote from Lotta W on 14 March 2008, 15:08När det blir ljusare ute hinner man cykla tretimmarspass på kvällarna om man vill... Det _kan_ man göra nu också, men det är inte lika trevligt 🙂
När det blir ljusare ute hinner man cykla tretimmarspass på kvällarna om man vill... Det _kan_ man göra nu också, men det är inte lika trevligt 🙂