Quote from Funbeat user on 21 October 2013, 22:51Tack för alla svar! Det blir en racer (linjelopps) för mej!
Vilken prisklass bör man lägga sej på?
Nytt? Begagnat?
Min kapasitet är ungefär: Provade en Cresentracer i somras och orkade ligga på 33-34 kilometer i snitt på 3-4 mil när jag tränat ett tag. Lö
Tack för alla svar! Det blir en racer (linjelopps) för mej!
Vilken prisklass bör man lägga sej på?
Nytt? Begagnat?
Min kapasitet är ungefär: Provade en Cresentracer i somras och orkade ligga på 33-34 kilometer i snitt på 3-4 mil när jag tränat ett tag. Lö
Quote from Funbeat user on 21 October 2013, 23:03Beror ju på plånbok och intresse. 🙂 Man kan få en bra cykel från 10-12 tkr och uppåt. Sen är the sky the limit. 😉
Beror ju på plånbok och intresse. 🙂 Man kan få en bra cykel från 10-12 tkr och uppåt. Sen är the sky the limit. 😉
Quote from Funbeat user on 21 October 2013, 23:07Jag håller med om att det är bra att köpa linjehoj som första cykel, jag gjorde också det valet även om det bara dröjde ett år innan jag köpte tempocykel också.
Men jag vill ändå nyansera några av åsikterna ovan. Tempocykel är inte obekväm om den är rätt
Jag håller med om att det är bra att köpa linjehoj som första cykel, jag gjorde också det valet även om det bara dröjde ett år innan jag köpte tempocykel också.
Men jag vill ändå nyansera några av åsikterna ovan. Tempocykel är inte obekväm om den är rätt
Quote from Funbeat user on 22 October 2013, 04:10MH, v.v. definiera "grymt stel".
Den mänskliga nackens anatomi är inte evolutionärt anpassad för att vi ska kunna ligga platt på magen i 6 h och titta framåt.
Och ska man ligga själv i motvind är det tämligen meningslöst att ha pinnar om de inte sitte
MH, v.v. definiera "grymt stel".
Den mänskliga nackens anatomi är inte evolutionärt anpassad för att vi ska kunna ligga platt på magen i 6 h och titta framåt.
Och ska man ligga själv i motvind är det tämligen meningslöst att ha pinnar om de inte sitte
Quote from Funbeat user on 22 October 2013, 08:11Skillanden mellan bock och pinnar är väl inte så mycket höjden som bredden. Du blir mer aero när du är smal än när du har armarna i axelbredd.
Sen tycker jag begagnat är bästa budget-val. Bjud en cykelkunnig polare på en flaska whiskey mot att h*n hjälpe
Skillanden mellan bock och pinnar är väl inte så mycket höjden som bredden. Du blir mer aero när du är smal än när du har armarna i axelbredd.
Sen tycker jag begagnat är bästa budget-val. Bjud en cykelkunnig polare på en flaska whiskey mot att h*n hjälpe
Quote from Funbeat user on 22 October 2013, 08:24En annan aspekt av tempopinnar är att det är en väldigt bekväm position att sitta i (tycker jag då). Ligger man ensam så går det ju klart fortare eftersom man blir smalare och lägre, men jag tycker också det är en väldigt avslappnad ställning... Är det ba
En annan aspekt av tempopinnar är att det är en väldigt bekväm position att sitta i (tycker jag då). Ligger man ensam så går det ju klart fortare eftersom man blir smalare och lägre, men jag tycker också det är en väldigt avslappnad ställning... Är det ba
Quote from Funbeat user on 22 October 2013, 09:01Svårt att definiera det Anders.
Nu är ju jag främst triathlet (och mjuk i kroppen), jag & mina klubbkamrater använder ju främst våra tempocyklar när vi tränar, kan inte påminna mig att någon har sagt att dom tycker den är obekväm.
Om man använder sin t
Svårt att definiera det Anders.
Nu är ju jag främst triathlet (och mjuk i kroppen), jag & mina klubbkamrater använder ju främst våra tempocyklar när vi tränar, kan inte påminna mig att någon har sagt att dom tycker den är obekväm.
Om man använder sin t
Quote from Funbeat user on 22 October 2013, 10:15Jag köpte en linjecykel på blocket för 6000 förra året vid den här tiden. Köpte tempopinnar för ca 1000 kr och satte på. Satte upp den på en trainer under vintern och cyklade ute när det blev varmare. Några långpass men mest kortare pass. Det räckte gott
Jag köpte en linjecykel på blocket för 6000 förra året vid den här tiden. Köpte tempopinnar för ca 1000 kr och satte på. Satte upp den på en trainer under vintern och cyklade ute när det blev varmare. Några långpass men mest kortare pass. Det räckte gott
Quote from Funbeat user on 22 October 2013, 11:34Ska du köpa pinnar så kan jag rekommendera dessa. Grymt prisvärda gentemot många andra alternativ. http://www.wiggle.co.uk/token-tk9741-2-aero-clip-on-bars-and-pads/
Ska du köpa pinnar så kan jag rekommendera dessa. Grymt prisvärda gentemot många andra alternativ. http://www.wiggle.co.uk/token-tk9741-2-aero-clip-on-bars-and-pads/
Quote from Funbeat user on 22 October 2013, 18:24MH, nu är vi ju alla olika individer med olika förutsättningar. Som ett enstaka exempel, din avatar, ser mycket komfortabel ut på alla sätt. Tror dock inte att du sitter så på tävling.
Själv är jag grön på cykel, bor på Öland, och skulle knäckas av motvi
MH, nu är vi ju alla olika individer med olika förutsättningar. Som ett enstaka exempel, din avatar, ser mycket komfortabel ut på alla sätt. Tror dock inte att du sitter så på tävling.
Själv är jag grön på cykel, bor på Öland, och skulle knäckas av motvi