Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTempocykel
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

Jag står och velar om jag ska investera i en tempohoj.
Har tills nu kört på en vanlig racer med tempopinnar. Då cykeln är en budget racer men gamla slitna detaljer känns det roligare att köpa en ny istället för att börja reparera/uppgradera växlar,

Jag har begränsad kunskap om cykling/cyklar ska jag väl börja med att säga men följande tycker jag:

Jag har två cyklar; en Canyon Ultimate AL för linjecykling och en Planet-X Exocete 2 för tri. Båda är att betrakta som budgetcyklar, även om jag tycker de

Canyon Speedmax AL är en trevlig tempohoj. Bra kvalitet till ett rimligt pris.
http://www.canyon.com/sv/triathlonbikes/series/speedmax-al.html

Kol är ju alltid kol va...
Jag har en Canyon Speedmax CF 9.0 2011 (Gamla ramen) som jag köpte begagnad. Mycket nöjd med den, man känner sig betydligt piggare på löpningen när man kliver av en tempohoj än en fultempad racer. Det sitter faktiskt PlanetX-hj

Jag köpte nyligen Planet-X cykeln. Jag har ännu så länge mest kört på trainer men så här långt är jag nöjd med allt förutom inställningsmöjligheterna på styret som i princip begränsar sig till riktning på pinnarna och bredden på armstöden. Eftersom jag vi

Jag har en 10år gammal (minst) tempohoj i kolfiber som heter Columbus Chrono tror jag. Sen har jag Planet X 50/80mm hjul på den.
Inga som helst problem med varken cykel eller hjul. Man blir ofta förförd av fina tempohojar i triatidningarna men hitintills