Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad heter det då man vill ställa in tempot, Då jag vill se att jag tex springer på 5 min/km på en 310XT? I bruksanvisningen står det Pace-medel som jag uppfattar att det ska vara men det finns inte i klockan. Det ska vara snitt för km inte den totala strä

LAP Pace, med ett varv på 1km då ...

LAP Pace finns inte på den svenska inställningen, eller har jag missat den? Det ska vara det totala tillryggalagd tid per km i snitt.

TT

Enligt manualen för 310XT så finns det Pace-Medel och Pace-Varv. Pace-Medel är snittempo per km sett över hela löpningen, från det du trycker på start till att du trycker på stopp. Pace-Varv är som Niklas skriver snittempot på det aktuella varvet och varv

Jo Leif, enligt manualen ja, men vad står det på klockan? Jag kan inte hitta någon Pace i datafältet.

TT

I mina Engelska menyer heter det "Pace - lap", men det står "Lap pace" i rutan när man valt det. Kan inte tänka mig att det försvunnit i översättningen..

Pace-Medel och Pace-Varv som Leif nämner tror jag heter Medeltempo resp. Varvtempo på svenska i klockan.

Tack Magnus. Det var på svenska jag var ute efter. 🙂

TT