Quote from Guest on 7 November 2012, 22:53Satsar på 2 HIM under 2013 och IM 2014. Att skaffa tempohoj står rätt långt ner på listan men tempopinnar till racern måste jag skaffa. Vilka ska jag ha? De som bara går fram och sedan snett uppåt eller de som är som ett Z och kräver mer böjda handleder?
Satsar på 2 HIM under 2013 och IM 2014. Att skaffa tempohoj står rätt långt ner på listan men tempopinnar till racern måste jag skaffa. Vilka ska jag ha? De som bara går fram och sedan snett uppåt eller de som är som ett Z och kräver mer böjda handleder?
Quote from Funbeat user on 7 November 2012, 23:03Jag skaffade ett par nästan raka till racern som jag sedan flyttade över till en tempohoj. Raka mest för att jag tycker de som är väldigt uppböjda inte är så snygga, och utseendefaktorn ska man ju som bekant inte underskatta. Det var lite ovant för handle
Jag skaffade ett par nästan raka till racern som jag sedan flyttade över till en tempohoj. Raka mest för att jag tycker de som är väldigt uppböjda inte är så snygga, och utseendefaktorn ska man ju som bekant inte underskatta. Det var lite ovant för handle
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 02:50Har för mig det var dessa jag köpte till min linjehoj. Profile T2
http://www.wiggle.co.uk/profile-t2-plus-aerobars/De har fungerat prima, enkla att skruva på och ta av mellan diverse lopp och träning. Har för mig varit bekväma men också de enda jag anvä
Har för mig det var dessa jag köpte till min linjehoj. Profile T2
http://www.wiggle.co.uk/profile-t2-plus-aerobars/
De har fungerat prima, enkla att skruva på och ta av mellan diverse lopp och träning. Har för mig varit bekväma men också de enda jag anvä
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 13:56Passar på att fälla in en fråga om jag får: vilket avstånd har man i regel mellan pinnarna?
Passar på att fälla in en fråga om jag får: vilket avstånd har man i regel mellan pinnarna?
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 19:24Har jag fatta det rätt?>>>
-Raka pinnar: "snyggt" och aerodynamiskt?
-Pinnar som pekar uppåt: mer ergonomiskt för händerna?
Har jag fatta det rätt?>>>
-Raka pinnar: "snyggt" och aerodynamiskt?
-Pinnar som pekar uppåt: mer ergonomiskt för händerna?
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 23:11Bra sammanfattad fråga. Lånade i somras ett par som var som krokar lätt vinklade inåt. Hur jag än höll så fick jag ont på översidan av underarmarna pga. Onaturlig vinkling av handlederna. Men vilken annan sort är då bäst?
Bra sammanfattad fråga. Lånade i somras ett par som var som krokar lätt vinklade inåt. Hur jag än höll så fick jag ont på översidan av underarmarna pga. Onaturlig vinkling av handlederna. Men vilken annan sort är då bäst?
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 23:41Jag tror att "krokigheten" på pinnarna har väldigt liten påverkan på aerodnamiken, antagligen försummbart i förhållande till sittställningen.
Hur brett isär pinnarna sitter är också lite av en smaksak. Smalare mellan pinnarna ger antagligen lite bättre a
Jag tror att "krokigheten" på pinnarna har väldigt liten påverkan på aerodnamiken, antagligen försummbart i förhållande till sittställningen.
Hur brett isär pinnarna sitter är också lite av en smaksak. Smalare mellan pinnarna ger antagligen lite bättre a
Quote from Funbeat user on 8 November 2012, 23:50Ett tips till linjehojen är en lätt framåtvinklad sadelstolpe. Den gör att du kommer fram mer över styret och får på så sätt mer lodräta överarmar. Förutom en bättre aero-position så kan man vila mer på armbågarna vilket jag tycker ger mindre ont i rygg o
Ett tips till linjehojen är en lätt framåtvinklad sadelstolpe. Den gör att du kommer fram mer över styret och får på så sätt mer lodräta överarmar. Förutom en bättre aero-position så kan man vila mer på armbågarna vilket jag tycker ger mindre ont i rygg o
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 09:08Ett alternativ/komplement till sadelstolpen är även att montera en kortare styrstam om den som sitter på är lång. Jag hade en 80 mm på min linjehoj som original men bytte till en 40 mm för att få styret längre bak.
Ett alternativ/komplement till sadelstolpen är även att montera en kortare styrstam om den som sitter på är lång. Jag hade en 80 mm på min linjehoj som original men bytte till en 40 mm för att få styret längre bak.
Quote from Funbeat user on 9 November 2012, 13:24Anledningen att man flyttar fram är för att öppna upp vinkeln mellan benen och bålen. Om du bara flyttar bak armarna har man inte fått någon större vinkel (vilket man vill ha för att kunna få mer kraft i pedalerna (och så lungorna kan utnyttjas lite mera)
Anledningen att man flyttar fram är för att öppna upp vinkeln mellan benen och bålen. Om du bara flyttar bak armarna har man inte fått någon större vinkel (vilket man vill ha för att kunna få mer kraft i pedalerna (och så lungorna kan utnyttjas lite mera)