Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har monterat på pinnar nu och var ute på en testrunda. Det kändes lite vingligt skulle man kunna säga. Något som man "vänjer" sig vid/ lär sig hantera? Justerade fram sadeln så mycket det gick. Fick höja den också.

Du vänjer dig ganska snart med pinnarna även om det känns vingligt i början. Kräver en del uppmärksamhet att köra med pinnar då du har en bit till bromsarna.

Nybörjare tilläggs fråga.

Behöver man ta bort tejp/grep innan man montera pinnar?

Ja, bort med styrlindan innan du monterar på pinnarna.
Behöver ju inte ta bort mer linda än att du får dit pinnarna dock. Brukar räcka med några centimeter närmast styrstammen.

Relaterad nybörjarfråga: lägga på styrlinda på pinnarna eller ej? Jag har än så länge kört utan, men tänkte nog linda på dem. Eller vore det som att cykla med svarta strumpor?

Om man behöver ta bort linda eller inte beror nog på hur mycket linda man har på styret och hur pinnarna är konsturerade. Jag behövde inte ta bort någon linda för att få dit pinnarna på min linjehoj.

Angående styrlinda på tempopinnarna - på min tempocyk

Citat>>> "Misstänker snarare att dom riktigt fanatiska puristerna kommer att rynka pannan åt själva pinnarna -men sånt struntar ju en triathlet i."

Javisst, och dessutom ser det ut som fronten på ett coolt rymdskepp 😉

Mattias> Skönt att man vänjer sig.

Tackar för alla tips och synpunkter. Det blev ett par Profile T3 Carbon. Nu blir det till att testa dem hela vintern i trainern och prova ut sittställning.

Jag tackar också, nu när jag passade på att få lite råd när Johans undran stämde in på mig lika bra samt att han har samma tidsplan som jag.( Jag köpte Profile T2 via Wiggle.)