Quote from Guest on 5 July 2011, 10:27Funderar på att köpa tempopinnar att sätta på min racer. Har tittat på Deda Parabolic Zero (se länk nedan).
Dessa är dock helt raka, utan någon böj uppåt där man håller händerna. Blir detta obekvämt, eller kan jag helt enkelt vinkla upp pinnarna så att j
Funderar på att köpa tempopinnar att sätta på min racer. Har tittat på Deda Parabolic Zero (se länk nedan).
Dessa är dock helt raka, utan någon böj uppåt där man håller händerna. Blir detta obekvämt, eller kan jag helt enkelt vinkla upp pinnarna så att j
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 10:37Det beror på dina handleder och nja, det är ju vinkeln mellan underarm och hand som ställer till det. De helt raka pinnarna är en aning mer aero antagligen, men inte så käcka på längre distanser, i mitt tycke.
Det beror på dina handleder och nja, det är ju vinkeln mellan underarm och hand som ställer till det. De helt raka pinnarna är en aning mer aero antagligen, men inte så käcka på längre distanser, i mitt tycke.
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 10:45Bra synpunkt, tack! Då blir det nog dessa istället: http://tinyurl.com/64afgn7
Bra synpunkt, tack! Då blir det nog dessa istället: http://tinyurl.com/64afgn7
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 10:48Den funkar, men jag skulle rekommendera dig att satsa på såna som är separata, och går att justera i längsled, tex. Deda, Parabolica Uno. De är mkt. enklare att montera, lite lättare (en lvg hoj med tempobåge blir framtung nog ändå), och har fördelen att
Den funkar, men jag skulle rekommendera dig att satsa på såna som är separata, och går att justera i längsled, tex. Deda, Parabolica Uno. De är mkt. enklare att montera, lite lättare (en lvg hoj med tempobåge blir framtung nog ändå), och har fördelen att
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 10:51I see, tack igen 🙂 Får se om jag hittar något ställe som har dem i lager.
I see, tack igen 🙂 Får se om jag hittar något ställe som har dem i lager.
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 12:33Jag har helt raka pinnar på min tempohoj och fick grymt ont i senorna i handleden när jag körde Kalmar. Funderar på att byta till ett par uppåtsvängda.
Jag har helt raka pinnar på min tempohoj och fick grymt ont i senorna i handleden när jag körde Kalmar. Funderar på att byta till ett par uppåtsvängda.
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 13:29Är inne på samma tanke. Jag undrar dock om det är så enkelt att bara sätta på aeropinnarna. Bör inte hela sittställningen ses över efteråt? Jag tänker då främst för att slippa ev skador pga felaktig sittställning. Hade ju iof varit skönt att slippa detta!
Är inne på samma tanke. Jag undrar dock om det är så enkelt att bara sätta på aeropinnarna. Bör inte hela sittställningen ses över efteråt? Jag tänker då främst för att slippa ev skador pga felaktig sittställning. Hade ju iof varit skönt att slippa detta!
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 13:48Jag köpte ett par tempopinnar från Wiggle i våras och har kört ett antal mil med dem nu. De har fungerat helt OK på min racer och är enkla att montera och justera. Om man läser recensionerna på Wiggles sida verkar de flesta vara nöjda med dessa "instegspi
Jag köpte ett par tempopinnar från Wiggle i våras och har kört ett antal mil med dem nu. De har fungerat helt OK på min racer och är enkla att montera och justera. Om man läser recensionerna på Wiggles sida verkar de flesta vara nöjda med dessa "instegspi
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 19:16Kolla först om det funkar med tempopinnar. Växelvajern som kommer ut under lindan och är i vägen. Men det funkar. Men vissa har också bromsarna under styrlindan och då kan det nog bli trångt. Eller?
Jag har Pro öglan och den är ingen höjdare just pga at
Kolla först om det funkar med tempopinnar. Växelvajern som kommer ut under lindan och är i vägen. Men det funkar. Men vissa har också bromsarna under styrlindan och då kan det nog bli trångt. Eller?
Jag har Pro öglan och den är ingen höjdare just pga at
Quote from Funbeat user on 5 July 2011, 19:44Tack för tipset, men jag tror att det ska funka, har bara en vajer på vardera sida som kommer ut under lindan.
Varför måste du ta av pinnarna när du ska träna med andra?
Tack för tipset, men jag tror att det ska funka, har bara en vajer på vardera sida som kommer ut under lindan.
Varför måste du ta av pinnarna när du ska träna med andra?