Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTempopinnar
You need to log in to create posts and topics.

Jag har krökta tempopinnar som jag monterar på min linjecykel. Vilket som är bäst, krökta eller raka, är nog en smaksak. Jag tog lite bilder för ett tag sedan på hur jag monterat mina pinnar. http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=91206. När jag mo

Tack för Slowtwitchlänken. Blogginlägget säger dock Funbeat inte existerar längre?

Har fått chansen att köpa ett par såna här begagnade. http://www.wiggle.co.uk/profile-t2-plus-clip-on-aero-bars/ Blir nog ett par såna eftersom ingen verkar ha Deda Parabo

Jag har ett par T2 och är nöjd med dem.
Jag vände dock klumpen (som man sätter fast allt i styret) 180 grader (så klumpen hamnar mer under armstödet) och genom det kan jag få pinnarna närmre varandra än jag annars kunde.

/ Marcus

Smart, tack för tipset!

Marcus S. Blogginlägget finns men Funbeat tar med punkten som Anders skrivit så du får klippa ut URL:en (utan punkt) och klistra in.

Jag tar av pinnarna för att de är i vägen. Och jag använder inte dem när jag cyklar i klunga pga säkerheten.

Jag tror att T2 är bra pinnar. De har fått bra kritik. Många möjligheter att ställa in. De skulle jag ha köpt men fanns inte i "min" affär. Och s

T2 tempopinnar nu införskaffade! Gäller nu bara att justera in dem rätt.

Jag har cyklat några pass nu med T2-pinnarna, fick dom för nån vecka sedan. Jättenöjd, men jag har inget att jämföra med sedan tidigare.
Tycker det var förvånansvärt lätt att komma i gång, trodde det skulle kännas väldigt vingligt den första tiden. Fortar

Körde intervallpass igår och växlade mellan att köra i bocken och med tempopinnarna. Sträckorna gick ca 3 procent snabbare med pinnarna. Så om jag inte omedvetet tog i mer när jag låg i tempoställningen kommer jag alltså att tjäna flera minuter på min hal

Största problemet för mig är att jag får ont i ryggen efter någon timme. Dessutom får jag ont i nacken. Fast det kanske har med åldern att göra?

Jag träffade Kari Martens på klubbträningen i onsdags. Han kom med sin Trek Speed Concept 9.9. Han tyckte att