Quote from Guest on 18 November 2010, 22:47Jag har nu tränat i snart 6 månader, har varit mer eller mindre stillasittande framför datorn i 12 år och dragit på mig 40 kilos övervikt innan detta (har fortfarande 15 kilo som skall bort).
Sprang 11 km till jobbet imorse och fick skjuts en bit när jag
Jag har nu tränat i snart 6 månader, har varit mer eller mindre stillasittande framför datorn i 12 år och dragit på mig 40 kilos övervikt innan detta (har fortfarande 15 kilo som skall bort).
Sprang 11 km till jobbet imorse och fick skjuts en bit när jag
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:57Svårt (omöjligt) att säga om du borde kunna springa snabbare nu eller om drygt 6min/km är "lagom", då det nog inte finns någon generell regel för träning, vikt och kapacitet att hålla en viss fart. Det är alldeles för individuellt, och vi vet för lite om
Svårt (omöjligt) att säga om du borde kunna springa snabbare nu eller om drygt 6min/km är "lagom", då det nog inte finns någon generell regel för träning, vikt och kapacitet att hålla en viss fart. Det är alldeles för individuellt, och vi vet för lite om
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 23:14@Markus
"Med ytterligare lite träning vill jag hävda att det inte är särskilt svårt att även ta sig under 5min/km... (även på längre sträckor alltså) "
Kan tänka mig att det finns fler än jag som vill höra hur du resonnerar. Vi är många som tränar idogt
@Markus
"Med ytterligare lite träning vill jag hävda att det inte är särskilt svårt att även ta sig under 5min/km... (även på längre sträckor alltså) "
Kan tänka mig att det finns fler än jag som vill höra hur du resonnerar. Vi är många som tränar idogt
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 23:34Ordet "lite" var fel av mig att stoppa in i meningen "Med ytterligare lite träning..." Egentligen menade jag inte alls något "lite", utan med MER träning...
Vad handlar detta om då? Tja, något exakt hade jag förstås inte i tankarna, men säg 50km/v... dv
Ordet "lite" var fel av mig att stoppa in i meningen "Med ytterligare lite träning..." Egentligen menade jag inte alls något "lite", utan med MER träning...
Vad handlar detta om då? Tja, något exakt hade jag förstås inte i tankarna, men säg 50km/v... dv
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 08:09Stort grattis till viktnedgången och livsomställningen! (t+)
Du har utvecklats snabbt under den senaste tiden och då kommer du ju förr eller senare till en "platå" där det verkar som om det inte längre händer något.
Jag tror i alla fall att du har alla
Stort grattis till viktnedgången och livsomställningen! (t+)
Du har utvecklats snabbt under den senaste tiden och då kommer du ju förr eller senare till en "platå" där det verkar som om det inte längre händer något.
Jag tror i alla fall att du har alla
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 23:32Om du fortsätter ner i vikt så kommer hastighetsökningen som ett brev på posten.
Min gissning är att du precis som många andra gärna hamnar i ett vad man tycker är ett behagligt tempo. Pröva därför gärna att utmana lite och springa något fortare. Var int
Om du fortsätter ner i vikt så kommer hastighetsökningen som ett brev på posten.
Min gissning är att du precis som många andra gärna hamnar i ett vad man tycker är ett behagligt tempo. Pröva därför gärna att utmana lite och springa något fortare. Var int
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 07:34Det finns en gammal tumregel som säger att man tjänar ca 3 sekunder per km per kg man går ner i vikt.
Det blir 30 s. på milen. Eller en minut på halvmaran.
I ditt fall handlar det i så fall om 7-8 minuter på milen, en försvarlig förbättring ovanpå den f
Det finns en gammal tumregel som säger att man tjänar ca 3 sekunder per km per kg man går ner i vikt.
Det blir 30 s. på milen. Eller en minut på halvmaran.
I ditt fall handlar det i så fall om 7-8 minuter på milen, en försvarlig förbättring ovanpå den f
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 11:11Tack för svar alla.
Man skall kanske inte klaga. Jag tyckte bara att det gick så fort med förbättringar i början och känner att det nästan gått lite bakåt på sista tiden.
Höstmörkret gjorde att jag tappade fokus ett tag och tränade inte så mycket som i
Tack för svar alla.
Man skall kanske inte klaga. Jag tyckte bara att det gick så fort med förbättringar i början och känner att det nästan gått lite bakåt på sista tiden.
Höstmörkret gjorde att jag tappade fokus ett tag och tränade inte så mycket som i