Quote from Guest on 2 March 2008, 10:06Pga sjukdomar och skador har jag kommit igång lite sent med löpträningen. Senast jag var igång riktigt var Lidingöloppet och har mer eller mindre inte sprungit sen dess. Har nu senaste månaden börjat komma igång igen.
Hastigheten uteblir (bryr jag mig itn
Pga sjukdomar och skador har jag kommit igång lite sent med löpträningen. Senast jag var igång riktigt var Lidingöloppet och har mer eller mindre inte sprungit sen dess. Har nu senaste månaden börjat komma igång igen.
Hastigheten uteblir (bryr jag mig itn
Quote from Elias Engqvist on 2 March 2008, 10:16"...komma upp i längre distans fort ..." - det finns inga genvägar! Det kanske var därför du var skadad förut? 10% längre per vecka max! Och börja inte med 20km 🙂
"...komma upp i längre distans fort ..." - det finns inga genvägar! Det kanske var därför du var skadad förut? 10% längre per vecka max! Och börja inte med 20km 🙂
Quote from Funbeat user on 2 March 2008, 13:07Jo jag hade för bråttom det var orsaken till skadan. Började träna i februari så har tränat en månad. Började med 5km vilket är mjukstart. Gick upp till en mil vilket inte är så tungt det heller. Ska försöka hålla mig till 1,5mil pass 2ggr veckan och ett
Jo jag hade för bråttom det var orsaken till skadan. Började träna i februari så har tränat en månad. Började med 5km vilket är mjukstart. Gick upp till en mil vilket inte är så tungt det heller. Ska försöka hålla mig till 1,5mil pass 2ggr veckan och ett
Quote from Elias Engqvist on 2 March 2008, 13:16De flesta nöjer sig med ett distanspass i veckan (ditt 15k-pass) öka på det lite varje vecka istället. Försök att se till att tex första halvan är på hårdare underlag. Sen ett snabbdistanspass (c:a 10k) och ett fart-pass per vecka. Så brukar det se ut iaf
De flesta nöjer sig med ett distanspass i veckan (ditt 15k-pass) öka på det lite varje vecka istället. Försök att se till att tex första halvan är på hårdare underlag. Sen ett snabbdistanspass (c:a 10k) och ett fart-pass per vecka. Så brukar det se ut iaf
Quote from Håkan Öhling on 2 March 2008, 21:53Nu är jag ingen expert på löpning, men jag är omgiven av mycket duktiga och erfarna löpare. Det är bättre att springa fler pass per vecka men hålla dem kortare. Spara asfalten så länge du kan. Det bara sliter mer. Det är bättre att bygga upp benen i skoge
Nu är jag ingen expert på löpning, men jag är omgiven av mycket duktiga och erfarna löpare. Det är bättre att springa fler pass per vecka men hålla dem kortare. Spara asfalten så länge du kan. Det bara sliter mer. Det är bättre att bygga upp benen i skoge
Quote from Elias Engqvist on 2 March 2008, 22:04Mja Torbjörn, det beror ju lite vad man har för mål med sin träning. Daniel verkar ju planera att springa marathon om ett några månader. Då bör man träna sig att springa långt/länge genom att trappa upp ett långpass i veckan. Sen är det ju viktigt att all
Mja Torbjörn, det beror ju lite vad man har för mål med sin träning. Daniel verkar ju planera att springa marathon om ett några månader. Då bör man träna sig att springa långt/länge genom att trappa upp ett långpass i veckan. Sen är det ju viktigt att all
Quote from Funbeat user on 2 March 2008, 23:23jag kör flera ungefär lika långa pass i veckan nu eftersom det känns lite som det ger mig mer just på den nivån jag är nu. Skulle jag lägga på långpass tror jag att jag skulle hålla det till 2 mil och kan då köra 3 pass där ett är 2mil och sen två enmil
jag kör flera ungefär lika långa pass i veckan nu eftersom det känns lite som det ger mig mer just på den nivån jag är nu. Skulle jag lägga på långpass tror jag att jag skulle hålla det till 2 mil och kan då köra 3 pass där ett är 2mil och sen två enmil
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 21:17Jag har varit lite i samma situation som du. Sprang lidingö i leran men gav upp träningen under vintern. Har kört en månad nu ungefär...Däremot tror jag det där med asfaltslöpning är jäkligt individuellt. Jag har alltid kört rätt mycket asfalt direkt på
Jag har varit lite i samma situation som du. Sprang lidingö i leran men gav upp träningen under vintern. Har kört en månad nu ungefär...Däremot tror jag det där med asfaltslöpning är jäkligt individuellt. Jag har alltid kört rätt mycket asfalt direkt på