Quote from Guest on 20 July 2012, 09:14Kan någon leda mig i rätt riktning i terrängskodjungeln... De skor jag nu springer i är Asics Nimbus, dvs en neutral sko med mycket dämpning. En ytterligare aspekt är att mina fötter är typ lika breda som långa... Smal läst går bort på en gång...Nu söker
Kan någon leda mig i rätt riktning i terrängskodjungeln... De skor jag nu springer i är Asics Nimbus, dvs en neutral sko med mycket dämpning. En ytterligare aspekt är att mina fötter är typ lika breda som långa... Smal läst går bort på en gång...Nu söker
Quote from Camilla Höög on 20 July 2012, 09:24Vad är det för terräng du tänker springa i? Terräng som i Lidingöloppet som innebär grusväg eller riktig terräng/obanat som leriga stigar, mossar, berg etc.
Asics Nimbus är väldigt dämpade skor. För löpning typ Lidingöloppet så fungerar dina Asics Nimbus
Vad är det för terräng du tänker springa i? Terräng som i Lidingöloppet som innebär grusväg eller riktig terräng/obanat som leriga stigar, mossar, berg etc.
Asics Nimbus är väldigt dämpade skor. För löpning typ Lidingöloppet så fungerar dina Asics Nimbus
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 09:43Hej, tack för tips! Jag kommer använda skorna till riktig terräng/obanat. Va ute på en terräng runda i veckan och slutade just med en lättare stukning... Då föddes idén om ett par terräng...
Just de Icebugs du tipsar om är de jag fastnad för...Har även
Hej, tack för tips! Jag kommer använda skorna till riktig terräng/obanat. Va ute på en terräng runda i veckan och slutade just med en lättare stukning... Då föddes idén om ett par terräng...
Just de Icebugs du tipsar om är de jag fastnad för...Har även
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 09:47Köpt skor med låg drop och inte för mycket dämpning om du springer obanat, typ orienteringsskor så slipper du vricka fötterna och känner mer av underlaget. Typ Inov-8 x-talon 212 eller liknade.
Köpt skor med låg drop och inte för mycket dämpning om du springer obanat, typ orienteringsskor så slipper du vricka fötterna och känner mer av underlaget. Typ Inov-8 x-talon 212 eller liknade.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 10:00Håller med, Icebug Acceleritas2, Inov-8 X-talon 212, La Sportiva Crosslite. Möjligen ska du också kolla dubbade skor som Icebug Spirit2 OLX och Inov-8 OROC 280 om du springer på blöt häll och spång. Metalldubb är guld värt där.. Köp inte Asics fuji-dojor
Håller med, Icebug Acceleritas2, Inov-8 X-talon 212, La Sportiva Crosslite. Möjligen ska du också kolla dubbade skor som Icebug Spirit2 OLX och Inov-8 OROC 280 om du springer på blöt häll och spång. Metalldubb är guld värt där.. Köp inte Asics fuji-dojor
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 10:13Obanat då är det orkenteringsskor som gäller. Odubbat är praktikst om man har en sträcka asfalt i början/slutet av sin runda tex.
Mina Salomon speedcross är tex lite för höga och vingliga för att jag skall känna mig bekväm på ojämn botten.
Obanat då är det orkenteringsskor som gäller. Odubbat är praktikst om man har en sträcka asfalt i början/slutet av sin runda tex.
Mina Salomon speedcross är tex lite för höga och vingliga för att jag skall känna mig bekväm på ojämn botten.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 10:42Jag har under en tid växlat mellan Inov-8 Oroc och Asics Fuji Racer. De förra har jag helst när det är mjuk skogsterräng och när det förkommer hala spångbrädor och glatta hällar (som Jens nämnde). De senare har jag när jag springer transportsträckor på hå
Jag har under en tid växlat mellan Inov-8 Oroc och Asics Fuji Racer. De förra har jag helst när det är mjuk skogsterräng och när det förkommer hala spångbrädor och glatta hällar (som Jens nämnde). De senare har jag när jag springer transportsträckor på hå
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 14:12Har själv ganska breda tassar och tycker att det generellt är snålt med bredden på terrängskor. Kör ibland med VJ Falcon som är tillräckligt bred men i övrigt hyggligt oskön. Inov8 X-talon är favoriten men oxå något smala. IceBug har ju en ny modell, Spwi
Har själv ganska breda tassar och tycker att det generellt är snålt med bredden på terrängskor. Kör ibland med VJ Falcon som är tillräckligt bred men i övrigt hyggligt oskön. Inov8 X-talon är favoriten men oxå något smala. IceBug har ju en ny modell, Spwi
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 14:56De enda minimalistiska terrängskorna jag hittat som passar mig med breda fötter är vivo barefoot neo trail. Mer uppbyggda så har icebug nån modell som funkar plus om Vasque aether tech fortfarande finns kan jag rekommendera dem.
De enda minimalistiska terrängskorna jag hittat som passar mig med breda fötter är vivo barefoot neo trail. Mer uppbyggda så har icebug nån modell som funkar plus om Vasque aether tech fortfarande finns kan jag rekommendera dem.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 15:09Har just köpt ett par Lasportiva C-Lite. De sitter perfekt på mina breda fötter. Bra stöd, men inte minimalistiska och inte så lätta. Har inte provsprungit dem än, men verkar perfekta för en bred fot som vill ha lite stöd.
(Iofs inte många skor som är lä
Har just köpt ett par Lasportiva C-Lite. De sitter perfekt på mina breda fötter. Bra stöd, men inte minimalistiska och inte så lätta. Har inte provsprungit dem än, men verkar perfekta för en bred fot som vill ha lite stöd.
(Iofs inte många skor som är lä