Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTestat Olander SaferSwimmer - bra …
You need to log in to create posts and topics.

Då jag inte hittade någon annan diskussion om det här så tänkte jag skriva några rader om Olander SaferSwimmer som jag testade när jag tränade ute idag:
http://www.olanderswim.se/triathlon-oppet-vatten-vatdrakter/vatdrakter-simning-i-oppet-vatten/safeswim

Vad får plats i "fickan"? Blir det kondens/håller tätt?

Jag skulle vilja ha nycklar o plånbok och mobil om det 100 % tätt.

Jag simmade i nästan 7tim med en och ibland glömde jag bort den

Om du har dina saker i en zip lock i den kan det bli 100%.

Man rollar upp ende sedan blåsa upp boj. Mer luft tryck mer vatten tät bli det

När använde du sådan Ryan?? vore jäkligt bra att ha:-)

Vidösternsimmet

Ja, det är som Ryan beskriver.

För det första så tror jag att själva tekniken att vika flera varv – så som man brukar göra på "dry bags" – är tillräckligt för att hålla tätt i sig. Men sen så stoppar man även in grejerna längst in, före man blåser upp.

Fan det verkar ju vara en riktigt smart pryl, måste kanske bli en sån så man vågar sig ut i bukten utanför sommarstugan.
Demovideon var lite kul - men jag hade nästan väntat mig få se en av killarna plocka fram en öl ur sin flytkudde när dom kom upp hela

Det extra motståndet alltså inget man stör sig på?

Det skulle handla om 1s/1000m. Den flytta bra.

Men det kanske ta några försök innan få rätt längd på det.

För kort slå händerna i det, för lång slå mot fötterna

Jag använde den första gången på Vidöstern och fortsätter att använda den. Mobilen har inte tagit någon skada och då kan man ju också använda GPS tracker. Men det viktigaste är ju att man syns bättre. Men passopp för båtar som kommer bakifrån och har motl