Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningThames Ring 440 km
You need to log in to create posts and topics.

Rikard Hallgren har precis startat Thames Ring 440 km. Jag kommer via Aktivitus Testkliniks hemsida publicera direktrapporter från Rickard som kommer via SMS.

Han behöver ditt stöd så maila gärna honom. Eller skicka honom motiverande SMS på +46733999587

(t+)

Nio mil på elva timmar är en fin början, men det är oroväckande tyst efter "den farligaste etappen". Hur är läget?

Aj då. Saxat från Aktivitus:

----
" Tråkiga nyheter. Sömnen har ställt till det för mig. Jag klarar inte av att hålla mig vaken och risken för att sovandes falla i kanalen gjorde att jag valde att kliva av. 🙁 "
----

Trist, men säkert ett klokt val. Ja

bryta första dygnet??
är det inte bara att sova?

är det nån max tid första dagen??

Man kör kontinuerligt. Maxtiden för hela loppet är 100 timmar. Sedan finns det reptider vid de olika kontrollerna (www.tra-uk.org/thames-ring). Rikards marginal till reptiden var stor. Åtminstone de första åren fanns sovmöjligheter vid flera av kontroller

förlåt som novis inom ultra.
men det var ju det där med reptider jag menade.

är man trött sover man (och hoppas på att bli pigg) blir man inte det ska man INTE utsätta sig för risker att drunkna!!!!
(och jag gruvar för att springa 45km i höst:-)...)

Okej, upplys en annan novis: Vad är det farliga? Springer man nära en kanal alltså?

Nästan hela loppet går längs kanaler och längs Themsen. "Stigen" man springer på längs kanalerna och periodvis längs Themsen är i de allra flesta fall den stig som förr i tiden användes när man drog pråmarna framåt och som nu är officiell vandringsled. De