Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ett gemensamt ultraträningspass på strax under 52 km. Vi startar vid Lund C, och springer till Skrylle via Hardebergaspåret, tar en runda i Skrylleområdet, och springer sedan tillbaka till Lund igen. Mer information finns på

https://sites.google.com/site

Det ska bli riktigt trevligt det här, tycker jag. Förra årets upplaga var en härlig, om än snöig, historia. Häng på!

Hej!
Hur ser det ut i spåren i Skrylle? Mycket snö och is? Är sugega på att hänga med men det beror allt på underlaget.

/Åsa

Snön smälter för fullt nu. Kan det kanske bli barmark?
Spåren i skrylle har varit kanon hela vintern tycker jag. 3:an och 5:an är dom riktigt bra på att ploga och grusa. Milen används flitigt och är oftast hårdpackad. Med dubbar är det ingen risk att halk

Just nu är underlaget i Skrylle bra, som Emilie skriver, med grusad, packad snö, men det är klart att det alltid finns en risk för förändring, beroende på väderlek.

Sedan kommer ju den största delen av banan gå längs med Hardebergaspåret (asfalterad cyk

Hej!

Vad rekommenderar ni att man ska ha för skor?
Finns det förvaringsskåp på centralen i Lund om man vill lämna in lite kläder att ta på sig efteråt?
Vädret ser ut att bli bra så händer inget oförusett så hänger jag på.

Det blir mest asfalt, och på cykelvägen till Skrylle har allt töat bort, så det behövs inga speciella skor, med dobbar eller dubbar, om det är det som du tänker på. Ett par extra strumpor är dock aldrig fel att ha med sig.

Nu har jag inte sprungit på m

Fick just en tjänsteresa inställd strax före avfärd... men det öppnar ju möjligheter för helgen.

Bra fråga Åsa. Jag undrade precis samma sak. (t+)

Och tack för svaret Jim.

Men jag antar att du inte behöver några skor alls, Calle?