Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatTid i zon
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag saknar en funktion som visa hur länge man befunnit sig i en viss puls-zon under ett pass.

För att en sådan funktion ska kunna läggas till så måste man även kunna mata in olika puls-zoner.

Jag håller med!!

Själv löser jag "problemet" manuellt. Uppdelning i pulszon gör Garmin Training Center (har såklart en Garmin klocka), sen matar jag in detta som olika pass i FB. För identifiering av pulszon har jag valt ut 5st Intensitets-siffror som

Men om du kör periodiserat med tanke på träningsmetodik så brukar det vara enkelt att veta utan färgskalor. Det räcker med att se datum o veckodag.

Jag kör periodiserad träning, men det betyder ju inte att jag bara kör pulszon 5 ena veckan, 4 nästa osv...eller pratar vi olika saker?

Nähä, normalt kör man månadsvis med ett klart definierat upplägg. Då vet man precis hur man har planerat och sedan genomför man detta. Styrka-distans-fart-säsong-toppning-Målbild!
Resultatet syns i resultatlistan.
Analysens görs i september-oktober och k

Om man gjorde precis som man planerat finns väl ingen anledning till dagbok? Då har man ju allt reggat i planen. 😉

För att kunna göra analysen på bästa sätt vill jag bla kunna se hur "hårt" (i vilka pulsszoner jag befunnit mig) och hur länge. Detta åsta

Man vill ju veta vart man har varit, men borgskalans nivå är väldigt enkel att följa med kalender och resrutt.

Ja, borgskalan är väldigt enkel, men den i sig löser ju inte "problemet" som diskuteras i denna tråd. 🙁

Jag ger den här tråden en knuff.

Har funktionen lagts till sen detta var uppe och det är jag som letat för dåligt eller saknas den fortfarande?

Att sitta med flera olika program och mata manuellt från GarminTrainingCenter känns inte riktigt som ett alte

Styrbjörn: Nu är det bara ett år sedan denna funktion önskades. Det finns andra funktioner, som t.ex. en "riktig" kalender som legat på önskelistan i mer än tre år. Det händer inte så jättemycket på Funbeat i utvecklingsväg. Jag tror du måste vara beredd

12