Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTidig eller sen startgrupp på VR
You need to log in to create posts and topics.

Mörkret är inget problem.
Men får du verkligen välja startgrupp??
Du hamnar väl i den startgrupp beroende på vilken tidpunkt du har anmält dig. Om det finns plats i andra startgrupper ska kan man få byta grupp.

Jag gör en klassiker och hann inte anmäla mig i tid i fjol så nu efter genomfört öppet spår så fick jag anmäla mig och jag får välja sen eller tidig startgrupp.....trodde inte jag skulle få det men men. Ingen är gladare än jag 😀

Är du kvälls- eller morgontrött?
Kan du gå upp mitt i natt och äta en frukost?
Har du svårt att äta och dricka vid visa tidpunkter?
Har du några kompisar att cykla tillsammans med?

Det tycker jag du skall fundera på när du väljer vilken tidpunkt du skall

Tack för tipsen Peter, jag kommer med största sannorlikhet att väjla den sena startgruppen.

Gillar att köra sent. Visserligen blir det en (mycket) tidig morgon, men sedan åker man hela varvet på dagtid med mycket folk ute och hejar. Slipper dessutom bry sig om lampor och reflexer om man har tillräckligt sen start.

Absolut den sena.

Det är MYCKET mörkare än vad man tror. OCH det känns som en hel dag om man börjar på morgonen. Dessutom, vad spelar det för roll om man kommer till motala kl 12 eller kl 15. Ingen med största sannolikhet.

sen start.
Hellre går jag upp riktigt tidigt än att cykla sömnlös genom natten.
Men jag är glad att det finns de som gillar det, det skulle göra loppet lite svårt att genomföra annars

Sista gruppen som gäller, den är ju resaverad för liggcykel så jag kan inte välja något annat när det blir dags för VR i framtiden.

Absolut tidig!! Skönt å slippa se den svaga uppförskörningën mot karlsborg!! samt härligt å se alla ljus slingra sig runt pölen..

Men tur vi är olika, annars hade det blivit trångt:-)

Gillar tidig start, runt 20:30. Det blir mörkt så man slipper se Jönköping. Och det är OK att köra uppför Bankerydsbackarna i mörker. Efter Fagerhult börjar det ljusna, och sedan kan man njuta av dagen efter målgång. Dessutom brukar det inte vara särskilt