Quote from Guest on 12 November 2010, 09:34Låt säga att person A gör halvan på 1:45. Han/hon vill nu förbättra tiden. För att spetsa till det så säger vi att A bara får träna en viss typ av pass. Antingen 2xlångpass (20-25k)/v eller 3xlånga intervaller (8x1k alt. 4x2k)/v eller 3xdistans (8-10k)/v
Låt säga att person A gör halvan på 1:45. Han/hon vill nu förbättra tiden. För att spetsa till det så säger vi att A bara får träna en viss typ av pass. Antingen 2xlångpass (20-25k)/v eller 3xlånga intervaller (8x1k alt. 4x2k)/v eller 3xdistans (8-10k)/v
Quote from ellen olsson on 12 November 2010, 09:44Intervallerna
Intervallerna
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 09:483 x distans. Snabbdistans avses förmodar jag.
3 x distans. Snabbdistans avses förmodar jag.
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 11:30Långa intervaller.
Långa intervaller.
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 11:44Intervallerna. Utan minsta tvekan.
Intervallerna. Utan minsta tvekan.
Quote from Elias Engqvist on 12 November 2010, 12:43Intervallerna om personen ifråga håller vilket bla beror på bakgrund som löpare och medfödd kroppskonstitution!
Person B varierar mellan de olika passtyperna varje vecka och vinner över person A på halvmaran!
Intervallerna om personen ifråga håller vilket bla beror på bakgrund som löpare och medfödd kroppskonstitution!
Person B varierar mellan de olika passtyperna varje vecka och vinner över person A på halvmaran!
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 13:53Jag är ju bara en stackars nybörjare, men jag kör ett av varje (även om mina lånpass nog är lite kortare), men då bröt jag visst mot TSs regler. 😉
Jag är ju bara en stackars nybörjare, men jag kör ett av varje (även om mina lånpass nog är lite kortare), men då bröt jag visst mot TSs regler. 😉
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 14:04Jag skulle välja sista alternativet. 3 ggr 8-10 km.
Jag skulle välja sista alternativet. 3 ggr 8-10 km.
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 14:06@Erik: Ja, att variation är bäst är nog helt klart. Dessutom borde det finnas med en del andra pass som t ex korta intervaller, snabbdistans etc. Kanske lite styrka oxå för den delen. Jag var bara intresserad av vilken typ av pass som folk tror ger mest.
@Erik: Ja, att variation är bäst är nog helt klart. Dessutom borde det finnas med en del andra pass som t ex korta intervaller, snabbdistans etc. Kanske lite styrka oxå för den delen. Jag var bara intresserad av vilken typ av pass som folk tror ger mest.
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 14:16Hade det gällt helmara hade nog svaret varit ett annat.
Hade det gällt helmara hade nog svaret varit ett annat.