Quote from ellen olsson on 23 January 2010, 22:49På 100m nöjer jag mig med en felmarginal på 10s. Då är jag och Usain Bolt lika snabba. 🙂
På 100m nöjer jag mig med en felmarginal på 10s. Då är jag och Usain Bolt lika snabba. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 00:15För öppet vatten kan det väl finnas anledning med en klocka på armen, men jag ser faktiskt ingen praktisk anledning i bassäng. I alla fall inte för icke tävlingssimmare.
Orsaken är helt enkelt att man har för dålig teknik, speciellt i vändningarna, du kan
För öppet vatten kan det väl finnas anledning med en klocka på armen, men jag ser faktiskt ingen praktisk anledning i bassäng. I alla fall inte för icke tävlingssimmare.
Orsaken är helt enkelt att man har för dålig teknik, speciellt i vändningarna, du kan
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 08:44Klockan på väggen!
Klockan på väggen!
Quote from Funbeat user on 26 January 2010, 22:25Ett av mina många mål är att se en förbättring på långa distanser tex 1 km. Jag vill faktiskt veta om jag simmar kilometern på 16.30 eller 16.25. Jag vill veta vad min bästa tid är och då räcker inte väggklockan till. Den dag det står 15.59 kommer jag var
Ett av mina många mål är att se en förbättring på långa distanser tex 1 km. Jag vill faktiskt veta om jag simmar kilometern på 16.30 eller 16.25. Jag vill veta vad min bästa tid är och då räcker inte väggklockan till. Den dag det står 15.59 kommer jag var
Quote from Funbeat user on 26 January 2010, 23:57Ja, simmar du kilometern på runt 16 minuter har du bra teknik.
(fast jag tycker fortfarande du överdriver i din sekundhets 😉 😉 😉 )
Ja, simmar du kilometern på runt 16 minuter har du bra teknik.
(fast jag tycker fortfarande du överdriver i din sekundhets 😉 😉 😉 )
Quote from j sollerman on 26 January 2010, 23:58Jag har alltid klocka på armen för att kunna kolla mina tider.
Jag har alltid klocka på armen för att kunna kolla mina tider.
Quote from Funbeat user on 27 January 2010, 06:45Man diffar inte på 5 sekunder med väggklocka, snarare den tid det tar att vända sig mot klockan och se vad det står. Det kan inte vara mer än en sekund. 🙂
Angående din sekundhets på kilometern så får du väl kolla klockan när det är 100 kvar och öka så
Man diffar inte på 5 sekunder med väggklocka, snarare den tid det tar att vända sig mot klockan och se vad det står. Det kan inte vara mer än en sekund. 🙂
Angående din sekundhets på kilometern så får du väl kolla klockan när det är 100 kvar och öka så
Quote from Funbeat user on 27 January 2010, 14:16Klockan på väggen!
Det är rätt ovanligt att simmare använder sig av armbandsur när de simmar. I bland testsimmar de olika sträckor men då är det i regel en tränare som tar tiden.
I de flesta simhallar finns en vanlig väggklocka plus en med sekundvisare.
Klockan på väggen!
Det är rätt ovanligt att simmare använder sig av armbandsur när de simmar. I bland testsimmar de olika sträckor men då är det i regel en tränare som tar tiden.
I de flesta simhallar finns en vanlig väggklocka plus en med sekundvisare.
Quote from Funbeat user on 27 January 2010, 15:37Håller med er att armklockan oftast inte är nödvändig. 9 av 10 pass använder jag väggklockan. Men ibland så... 🙂
Hans: Kan hålla med dig att sekundhetsen ibland är överdriven... 😀
Håller med er att armklockan oftast inte är nödvändig. 9 av 10 pass använder jag väggklockan. Men ibland så... 🙂
Hans: Kan hålla med dig att sekundhetsen ibland är överdriven... 😀
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 21:01...men den visar ju inte tusendelar.
Jag ska nog skaffa en klocka så jag kan se om jag filar några från mina 37 sekunder på 25 m fritt.
37 sekunder BLANKT!
...men den visar ju inte tusendelar.
Jag ska nog skaffa en klocka så jag kan se om jag filar några från mina 37 sekunder på 25 m fritt.
37 sekunder BLANKT!