Quote from Guest on 4 March 2010, 00:57Hej,
Jag har fått en belastningsskada i foten pga broddar och halka. Det blir gradvis bättre och jag hoppas vara helt bra om några dagar. Frågan är då hur man kommer igång igen, har cyklat och vattenlöpt nu och vilat foten. Några bra tips på hur man sakta
Hej,
Jag har fått en belastningsskada i foten pga broddar och halka. Det blir gradvis bättre och jag hoppas vara helt bra om några dagar. Frågan är då hur man kommer igång igen, har cyklat och vattenlöpt nu och vilat foten. Några bra tips på hur man sakta
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 01:07Skulle jag rekommendera så tycker jag att du ska börja med att promenera och då känna efter. Gå gärna längre sträckor t ex varannan dag och känner du då att du inte har ont så öka farten i gåendet.
Nerslaget i löpningen är ju mycket stummare då du är "luf
Skulle jag rekommendera så tycker jag att du ska börja med att promenera och då känna efter. Gå gärna längre sträckor t ex varannan dag och känner du då att du inte har ont så öka farten i gåendet.
Nerslaget i löpningen är ju mycket stummare då du är "luf
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 05:00Jag skulle vilja veta vad det är för typ av skada, när du fick den (datum), och när den skall vara bra (datum).
Löpband är _inte_ ett bra alternativt, det är hårt till att börja med, och denna hårdhet tillsammans med monotoniciteten accentuerar det nedsl
Jag skulle vilja veta vad det är för typ av skada, när du fick den (datum), och när den skall vara bra (datum).
Löpband är _inte_ ett bra alternativt, det är hårt till att börja med, och denna hårdhet tillsammans med monotoniciteten accentuerar det nedsl
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 13:11Hej,
Jag har hela vintern kännt att fötterna blivit ömma ovanpå och på sidan och framåt framfoten.. 11.2 fick jag efter ett längre pass akut ont i foten och det vara bara att lägga av med löpningen. Gick efter 2 veckor till äkare som konstaterade att jag
Hej,
Jag har hela vintern kännt att fötterna blivit ömma ovanpå och på sidan och framåt framfoten.. 11.2 fick jag efter ett längre pass akut ont i foten och det vara bara att lägga av med löpningen. Gick efter 2 veckor till äkare som konstaterade att jag
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 13:21Viktoria: om det är inflammation i hinnor/senor så kan nog inte jag bidra med några tips, jag hoppas att du får råd av någon _med erfarenheter och kunskaper_ på området.
Viktoria: om det är inflammation i hinnor/senor så kan nog inte jag bidra med några tips, jag hoppas att du får råd av någon _med erfarenheter och kunskaper_ på området.
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 19:09Ja Anders...varför svarar du i tråden om du inte har något att delge..????
Nu skojar ju bara eftersom det var en tokig djävel som sa detta till mig för ca halvåret sen. Trådarna är väl öppna för alla....eller hur Anders..?????
Ja Anders...varför svarar du i tråden om du inte har något att delge..????
Nu skojar ju bara eftersom det var en tokig djävel som sa detta till mig för ca halvåret sen. Trådarna är väl öppna för alla....eller hur Anders..?????
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 20:16Kjell: Om du hade läst de föregående inläggen så hade du förstått varför jag svarade på detta sätt. Jag frågade Viktoria: "Jag skulle vilja veta vad det är för typ av skada, när du fick den (datum), och när den skall vara bra (datum)" som inbegriper en fö
Kjell: Om du hade läst de föregående inläggen så hade du förstått varför jag svarade på detta sätt. Jag frågade Viktoria: "Jag skulle vilja veta vad det är för typ av skada, när du fick den (datum), och när den skall vara bra (datum)" som inbegriper en fö
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 05:26"Trolig orsak: halt underlag i kombination med broddar."
Om du nu får en inflammation med detta som anledning så beror väl i så fall inflammationen på att den delen av foten blivit överansträngd?
Lite som benhinneinflammation men med andra orsaker?
För
"Trolig orsak: halt underlag i kombination med broddar."
Om du nu får en inflammation med detta som anledning så beror väl i så fall inflammationen på att den delen av foten blivit överansträngd?
Lite som benhinneinflammation men med andra orsaker?
För
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 18:13Anders...ja ja svarade oxo utifrån samma recept dvs att jag svarat med råd tidigare....men skit fick jag av en viss herre. Nu slutar vi!?
Anders...ja ja svarade oxo utifrån samma recept dvs att jag svarat med råd tidigare....men skit fick jag av en viss herre. Nu slutar vi!?
Quote from Catharina Brattlin on 5 March 2010, 20:53Viktoria, jag hade, som Du ju vet, samma sak. Jag helvilade från löpning en dryg vecka - åkte utförskidor istället - och känner inte av ett smack nu. Använde inget antiinflammatoriskt.
Som jag sa till Dig i den andra tråden var det troligtvis en överbela
Viktoria, jag hade, som Du ju vet, samma sak. Jag helvilade från löpning en dryg vecka - åkte utförskidor istället - och känner inte av ett smack nu. Använde inget antiinflammatoriskt.
Som jag sa till Dig i den andra tråden var det troligtvis en överbela