Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTillbehör
You need to log in to create posts and topics.

Klockrent inlägg åberg! Tackar!

Det blev cykel med detta till:
Xtra slangar, skor, camelpak, pump, krängverktyg, glasögon, någon sorts ihopvikbar skruvsats med lite insektsnycklar, torx och vanliga.

Jag har haft sönder tre växelöron på min Commencal Meta på ett halvår. De är gjorda i smör. Så nu har jag inte en med mig har två extra!

> Jag har haft sönder tre växelöron på min Commencal Meta på ett halvår.

Låter som en våldsam tillvaro, jag skulle inte vilja vara din cykel 😉
Men skämt åsido, är det extra trångt mellan stenar och träd där du åker Bruse? Eller hamnar hojen på marken m

Japp handskar har jag från motocross tiden, samt rullskidehandskar, så har tänkt starta med dem iaf!
Glasögon köpte jag på Mekonomen, peltor, tyckte dem verkade väldigt billiga, bra och snygga! Får se efter jag använt dem första gången med bara:)

åberg: Commencal Meta är kända för växelöron i mjukost. Vet många som kör sönder dom. Sen är det en Sram X9 bak, den sticker ut väldigt mycket mer än en Shimanobakväxel.

Kan du inte hitt nåt annat, mer hållbart, växelöra som passar? Det finns ju varianter som är mer allround.

Eller byta till en smuttare XT Shadow GS.

Jag har aldrig kört sönder ett växelöra på fyra år. Verkar onödigt.

Du kör omkull alldeles för sällan låter det som. Cykeln ska komma studsande ner för bergen då och då. Annars kör man alldeles för safe.