Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTillräckligt frisk för start
You need to log in to create posts and topics.

Hur vet man när man är tillräckligt frisk för att starta i ett lopp (eller träna ett hårt pass)? Det är nåt jag har funderat på mycket de senaste åren då jag gått och varit småförkyld stup i kvarten (blodprov tagna ua). Ofta har jag inte känt mer än lite

Så där kände jag mig i våras, efter 2-3 veckor tröttnade jag och gick till doktorn som sa att jag inte hade någon infektion i alla fall. Så jag började träna som vanligt, och sedan försvann det.

YMMV

Hej!

Jag skulle inte springa om jag var tveksam..

För mig fungerar "trapp-testet". Vi bor i hus med trappa och har man småbarn springer man konstant upp och ned.. Om jag inte mår helt 100 så känns det att springa uppför den. Då tränar jag inte.

Så me

Som löpare är det nog vanligare att vara inbillningsfrisk än inbillningssjuk. Utom veckan före ett lopp förstås. Då är det vanligare att vara redo för slakt. 🙂
Tycker trapptestet lät smart.

Trapptestet kan appliceras på lite av varje. Det är väl så man gör...man känner efter och om pulsen drar iväg, då tränar man inte. Pulsen är en bra sak att ha lite koll på.

Det var tydligen också en bra metod att posta en tråd om det på Funbeat. Ungefär 3 timmar efteråt bröt förkylningen ut. Nu vet jag.