Quote from Guest on 5 December 2011, 18:47Halloj 😀
Jag tänkte göra mig ett litet "däck-i-snöre" att springa med bakom mig. Jag har ju alltid velat ha en löparkompis, hehe =)
Ni som har gjort ett, hur har ni löst det? Vilken typ av rep, elastiskt? stumt? Vart fick ni tag på däck? Vad har ni för
Halloj 😀
Jag tänkte göra mig ett litet "däck-i-snöre" att springa med bakom mig. Jag har ju alltid velat ha en löparkompis, hehe =)
Ni som har gjort ett, hur har ni löst det? Vilken typ av rep, elastiskt? stumt? Vart fick ni tag på däck? Vad har ni för
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 18:57Jag gick till en bilverkstad och frågade snällt om jag kunde få ett däck, vilket jag fick. Tog sen ett gammalt hopprep och band fast i däcket och andra änden i en gammal cykelslang. Trär i armarna i slangen (som en ryggsäck) och springer 🙂
Inte så avanc
Jag gick till en bilverkstad och frågade snällt om jag kunde få ett däck, vilket jag fick. Tog sen ett gammalt hopprep och band fast i däcket och andra änden i en gammal cykelslang. Trär i armarna i slangen (som en ryggsäck) och springer 🙂
Inte så avanc
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 21:19känns som att det skulle vara bättre att belasta höfter än axlar?
känns som att det skulle vara bättre att belasta höfter än axlar?
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 21:23Varför inte variera höft axlar fötter 😛
Varför inte variera höft axlar fötter 😛
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 21:35fötter? - jag skulle landat på tänderna... 😀
fötter? - jag skulle landat på tänderna... 😀
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 21:48Sätt det kring midjan och spring =)
Nä, men om du har en schysst löpar-rygga vore det bekvämt att fästa i den på något sätt. så fördelar man trycket.
Sprang med en lastad sulky i somras lite, använde en ponnysele med lite modifikationer, men det var inte
Sätt det kring midjan och spring =)
Nä, men om du har en schysst löpar-rygga vore det bekvämt att fästa i den på något sätt. så fördelar man trycket.
Sprang med en lastad sulky i somras lite, använde en ponnysele med lite modifikationer, men det var inte
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 21:48då får du åla 😛 ne fötterna är väl lite svårt kanske
då får du åla 😛 ne fötterna är väl lite svårt kanske
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 22:07Var det inte så Ola Skinnarmo tränade med 120 kg bakom sig: betongfyllda bildäck? Inför nåt äventyr över isen när han skulle dra någon släde med alla förnödenheter på.
Hittade detta: http://outsideonline.se/2011/02/23/jag-och-mina-bildack/Du ser hur ha
Var det inte så Ola Skinnarmo tränade med 120 kg bakom sig: betongfyllda bildäck? Inför nåt äventyr över isen när han skulle dra någon släde med alla förnödenheter på.
Hittade detta: http://outsideonline.se/2011/02/23/jag-och-mina-bildack/
Du ser hur ha
Quote from Funbeat user on 6 December 2011, 07:00Skiinarmo använder ju en klättersele. Jag har funderat på samma sak men är lite osäker med tanke på remmarna runt benen. Han verkar ju även "bara" promenera med sin, då kanske remmarna inte är något problem 😀
Skiinarmo använder ju en klättersele. Jag har funderat på samma sak men är lite osäker med tanke på remmarna runt benen. Han verkar ju även "bara" promenera med sin, då kanske remmarna inte är något problem 😀
Quote from Funbeat user on 6 December 2011, 09:44Han måste ha med sig sin Magnum också.
Han måste ha med sig sin Magnum också.