Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 15:539 pass är inga problem. Jag lägger all simning på morgonen.
Brukar bli:
3 morgon simpass
4 kvällspass
2 helgpass😀
9 pass är inga problem. Jag lägger all simning på morgonen.
Brukar bli:
3 morgon simpass
4 kvällspass
2 helgpass
😀
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 17:55Å andra sidan är ett långt pass bättre än två korta i triathlon. Hellre 1 h sim + 1 h löpning än 1 h sim på morgonen och 1 h löp på kvällen.ja, kanske hellre löpningen först om det är mer än -10..
Å andra sidan är ett långt pass bättre än två korta i triathlon. Hellre 1 h sim + 1 h löpning än 1 h sim på morgonen och 1 h löp på kvällen.ja, kanske hellre löpningen först om det är mer än -10..
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 20:21Ja det kan ju oxå vara bra om man fokuserar på uthålligheten. Jag fokuserar mer på tekniken nu i December och då är det bra att vila mellan passen. 🙂
Ja det kan ju oxå vara bra om man fokuserar på uthålligheten. Jag fokuserar mer på tekniken nu i December och då är det bra att vila mellan passen. 🙂
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 21:18Så enkelt det verkar Malin.. 😀
Marcus:
Har inte tänkt på att man kan lägga löpning för simningen på morgonen. Men jag vete fan om jag hittar motivationen att gå upp 5 och springa en timme och sedan simma. Kanske när det börjar ljusna tidigare.
Så enkelt det verkar Malin.. 😀
Marcus:
Har inte tänkt på att man kan lägga löpning för simningen på morgonen. Men jag vete fan om jag hittar motivationen att gå upp 5 och springa en timme och sedan simma. Kanske när det börjar ljusna tidigare.
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 22:01Börje vad menar du med "Risken för obalans är mindre hos "riktiga" simmare som ofta tränar mer ryggsim"?
Jag har tävlingssimmat i nästan 20 år och fattar helt enkelt inte vad du menar!
🙂
Börje vad menar du med "Risken för obalans är mindre hos "riktiga" simmare som ofta tränar mer ryggsim"?
Jag har tävlingssimmat i nästan 20 år och fattar helt enkelt inte vad du menar!
🙂
Quote from Anders Wallerstedt on 5 December 2008, 22:54Tror att han menar att man kan få framåt roterat axelparti(asymetri). Detta eftersom de muskler som drar fram axlarna blir mer tränade.
Tror att han menar att man kan få framåt roterat axelparti(asymetri). Detta eftersom de muskler som drar fram axlarna blir mer tränade.
Quote from Funbeat user on 6 December 2008, 12:08Men vad har det med ryggsim att göra?
I simning blir man ju normalt sett välldigt symetriskt tränad i överkroppen.Tittar man på cawl så har du ju istort sett en involvering av alla muskler i överkroppen. I draget belastas: Deltoideus, bröstmuskelatur(bå
Men vad har det med ryggsim att göra?
I simning blir man ju normalt sett välldigt symetriskt tränad i överkroppen.
Tittar man på cawl så har du ju istort sett en involvering av alla muskler i överkroppen. I draget belastas: Deltoideus, bröstmuskelatur(bå
Quote from Lars Mörrby on 6 December 2008, 15:36Jag är ingen expert på simning, men när jag övar crawl så använder jag framsidan av axeln och bröstmusklerna betydligt mer än ryggen. De gånger jag försökt mig på (riktigt) ryggsim
så tar det mer på ryggen. Orsaken är väl att man vid crawl har belastning
Jag är ingen expert på simning, men när jag övar crawl så använder jag framsidan av axeln och bröstmusklerna betydligt mer än ryggen. De gånger jag försökt mig på (riktigt) ryggsim
så tar det mer på ryggen. Orsaken är väl att man vid crawl har belastning
Quote from Funbeat user on 6 December 2008, 20:13Nåja om man kör ett morgonpass kan jag förstå om det känns tillräckligt med simning. Jag är för lat, sort of, för att så ofta hålla på med två separata träningstillfällen om dan..liksom yeah, 750 h förra året och 800 året innan, men ibland svårt att komma
Nåja om man kör ett morgonpass kan jag förstå om det känns tillräckligt med simning. Jag är för lat, sort of, för att så ofta hålla på med två separata träningstillfällen om dan..liksom yeah, 750 h förra året och 800 året innan, men ibland svårt att komma
Quote from Anders Wallerstedt on 8 December 2008, 17:26Jo, en erfaren simtränare sa det, att det är bra för oss triathleter att även simma lite rygg för att "alla" muskler i axelpartiet ska komma med.
Ser även att Colting skrivit att det är bra
http://www.colting.nu/trainingAdvice.html
Jo, en erfaren simtränare sa det, att det är bra för oss triathleter att även simma lite rygg för att "alla" muskler i axelpartiet ska komma med.
Ser även att Colting skrivit att det är bra
http://www.colting.nu/trainingAdvice.html