Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det är många som önskat sig möjligheten att ladda ner sin träning till Excel för att spara på egna datorn. Väl där kan man tex göra ytterligare analyser och diagram som man (än så länge) inte kan göra i FunBeat.

Det finns ingen särskild funktion just nu

Olle 🙂 Du gör oss så glada och tacksamma här så det är inte klokt!

OK, nu har jag min träning från FB i Excel. Anledningen att jag ville ha den i Excel var att jag lite enklare skulle kunna manipulera min träningslista då.

Nu är den fixad och klar. Nu vill jag ladda upp den igen. Inga problem, det finns ju en funktion f

Testade enl. instruktionen ovan:

När jag gör så, så får jag ALLT i en cell, dvs allt hamnar på en och samma rad?! Jag blir inte klok på det. *hjälp* 🙁

Magnus: Bra synpunkt. Jag skriver upp att det behövs en funktion för att radera all sin träning, så att man slipper dubbel om man importerar på nytt.

Det bästa vore kanske om man kunde sortera ut träningar man vill ta bort genom den vanliga "Visa som li

Nasty: Ajdå. Prova att istället för att ställa dig i första cellen, klicka på den lilla grå rutan precis ovan till vänster om den första cellen, dvs den rutan som gör så att hela arket markeras. Klistra sedan in.

Funkade det? Vilken Excelversion använder

Magnus: Läs nyheten "Ny funktion: Massradering av träning". Din vilja har blivit hörd 🙂

Japp, jag såg den! Tackar! Nu ska jag trixa lite i Excel... 🙂

En fundering: När jag markerar allt och klistrar in i Excel, då existerar ju träningstyperna endast som text. Matchas de som text när jag läser tillbaka excelarket i FB sen? Alltså, kommer det att funka att läsa tillbaka träninen igen?

(Jag frågar, efter

Det kommer funka. Annars hjälper jag dig!

12