Quote from Guest on 24 October 2006, 12:22Hej!
Ibland när jag springer kvällspass, tar jag "slut" efter ca 35-40 minuter. Jag får ett hastigt påkommet blodsockerfall. Ändå tycker jag att jag har ätit bra lunch, mellanmål mm. Men kanske inte 🙂
Har ngn några bra tips på kost? eller dylikt som sk
Hej!
Ibland när jag springer kvällspass, tar jag "slut" efter ca 35-40 minuter. Jag får ett hastigt påkommet blodsockerfall. Ändå tycker jag att jag har ätit bra lunch, mellanmål mm. Men kanske inte 🙂
Har ngn några bra tips på kost? eller dylikt som sk
Quote from Funbeat user on 24 October 2006, 12:32Kanske beror på hur längesedan det var du åt innan du drog dig ut?
Ett lätt mellanmål innan du smiter ut kanske är bra, iaf en liten stund innan så kroppen får lite extra energi?
Kanske beror på hur längesedan det var du åt innan du drog dig ut?
Ett lätt mellanmål innan du smiter ut kanske är bra, iaf en liten stund innan så kroppen får lite extra energi?
Quote from Fredrik Närenfors on 24 October 2006, 20:31Drick en sportdryck eller Coca Cola eller vad som helst med massa socker i precis innan du sticker iväg. Gör inget om det är lite protein i också
Drick en sportdryck eller Coca Cola eller vad som helst med massa socker i precis innan du sticker iväg. Gör inget om det är lite protein i också
Quote from Rikard Rova on 26 October 2006, 17:16Tack för svar! Jag har dock provat sockerrikt mellanmål precis innan, och andra mellanmål likaså olika länge från passet. Känner mig lite maktlös för det är lite läskigt när det händer. Men jag får fortsätta prova mig fram 🙂
Tack för svar! Jag har dock provat sockerrikt mellanmål precis innan, och andra mellanmål likaså olika länge från passet. Känner mig lite maktlös för det är lite läskigt när det händer. Men jag får fortsätta prova mig fram 🙂
Quote from Håkan Öhling on 26 October 2006, 22:31Jag har haft liknande problem tidigare. Blev alldeles matt och började kallsvettas. Sen jag började köra med "havreröra" (2 dl havregryn, 2 msk socker, lite mjölk - rör ihop) så har det försvunnit helt! Kan ätas 10 min innan träning 🙂
Jag har haft liknande problem tidigare. Blev alldeles matt och började kallsvettas. Sen jag började köra med "havreröra" (2 dl havregryn, 2 msk socker, lite mjölk - rör ihop) så har det försvunnit helt! Kan ätas 10 min innan träning 🙂
Quote from Fredrik Närenfors on 26 October 2006, 23:26Vad får dig att anta det är ett blodsockerfall? Skulle kunna vara nåt annat också. Ett blodtrycksfall tex ifall du känner dig yr.
Vad får dig att anta det är ett blodsockerfall? Skulle kunna vara nåt annat också. Ett blodtrycksfall tex ifall du känner dig yr.
Quote from Catharina Brattlin on 27 October 2006, 07:28Sara, jag har också vid ett fåtal tillfällen råkat ut för det, trots väldigt noggrann kost under dagen och mycket vätska. Förutsättnngarna har varit de bästa för ett en-timmespass. MEN jag har då konstaterat att en temporär formsvacka just den dagen har k
Sara, jag har också vid ett fåtal tillfällen råkat ut för det, trots väldigt noggrann kost under dagen och mycket vätska. Förutsättnngarna har varit de bästa för ett en-timmespass. MEN jag har då konstaterat att en temporär formsvacka just den dagen har k
Quote from Funbeat user on 31 December 2006, 00:36Sylvia skriver mycket bra om detta.
Kunde inte sagt det bättre själv.Jag är personligen mycket känslig för för låga blodsockernivåer.
Efter att jag kom till insikt om mitt (tidigare) sockerberoende så såg jag till att minska så mycket som möjligt på int
Sylvia skriver mycket bra om detta.
Kunde inte sagt det bättre själv.
Jag är personligen mycket känslig för för låga blodsockernivåer.
Efter att jag kom till insikt om mitt (tidigare) sockerberoende så såg jag till att minska så mycket som möjligt på int
Quote from Sissel Svanøe on 31 December 2006, 16:07Jag brukade känna att jag tog slut vid 7-8 km, men nu för tiden tar jag med mig sportdryck, även när jag springer träningspass på ca 1 mil, och börjar dricka 2-3 klunkar redan vid ca 2 km och därefter varannan km för att förebygga dippen. Det tar ju ett t
Jag brukade känna att jag tog slut vid 7-8 km, men nu för tiden tar jag med mig sportdryck, även när jag springer träningspass på ca 1 mil, och börjar dricka 2-3 klunkar redan vid ca 2 km och därefter varannan km för att förebygga dippen. Det tar ju ett t
Quote from Funbeat user on 31 December 2006, 18:23Springer man så långt som 1 mil bör man alltid dricka, inte alls bra att låta bli det. Vätskebrist kan definitivt få effekten att man blir väldigt trött.
Inte alls nyttigt./D.
Springer man så långt som 1 mil bör man alltid dricka, inte alls bra att låta bli det. Vätskebrist kan definitivt få effekten att man blir väldigt trött.
Inte alls nyttigt.
/D.