Quote from Guest on 2 March 2012, 07:57Hej!
Undrar om någon har ett par bra tips på lager för blandad träning.
Jag ska springa ett 33 km terränglopp de 29/4 och cykla VR sub10 den 16/6
Vill gärna vara i god form till bägge, men är lite vilsen i hur jag ska lägga upp träningen.
Har ca 10-12
Hej!
Undrar om någon har ett par bra tips på lager för blandad träning.
Jag ska springa ett 33 km terränglopp de 29/4 och cykla VR sub10 den 16/6
Vill gärna vara i god form till bägge, men är lite vilsen i hur jag ska lägga upp träningen.
Har ca 10-12
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 08:071x Distans cykel 4-5 timmar
1x Distans löpning 2-3 timmar
1x Intervall cykel 1-2 timmar
1x Intervall löpning 1 timmeNåt tröskel för det som bli över. Blanda o ge o se hur det känns.
1x Distans cykel 4-5 timmar
1x Distans löpning 2-3 timmar
1x Intervall cykel 1-2 timmar
1x Intervall löpning 1 timme
Nåt tröskel för det som bli över. Blanda o ge o se hur det känns.
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 11:27Periodisera träningen så att dom två glider i varandra med ändå fokusera på en gren i taget.
Periodisera träningen så att dom två glider i varandra med ändå fokusera på en gren i taget.
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 17:43Tack för tipsen så långt. Hur menar du med periodiseringen, Stefan? Jag vet vad periodisering innebär, men hur menar du i detta sammanhanget?
Tack för tipsen så långt. Hur menar du med periodiseringen, Stefan? Jag vet vad periodisering innebär, men hur menar du i detta sammanhanget?
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:57"Nåt tröskel för det som blir över"
Jag tillät mig själv att skratta.
"Nåt tröskel för det som blir över"
Jag tillät mig själv att skratta.
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 20:32Tex v1 blandat löpning/cykel, v2 cykel, v3 cykel. V4 blandat, v5 löpning v6 löpning.
Tex v1 blandat löpning/cykel, v2 cykel, v3 cykel. V4 blandat, v5 löpning v6 löpning.
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 21:28Tack Stefan!
Det känns som om det upplägget verkar vettigt.
Jag testar, i värsta fall blir jag bara inte så snabb som jag vill 🙂
Tack Stefan!
Det känns som om det upplägget verkar vettigt.
Jag testar, i värsta fall blir jag bara inte så snabb som jag vill 🙂
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 09:08Härligt Isac, bjuder jag på. Du kan ju skratta, och låta bli att komma med något mer konstruktivt då.
Härligt Isac, bjuder jag på. Du kan ju skratta, och låta bli att komma med något mer konstruktivt då.
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 09:55Vill man slippa krångla till det kan man annars köra:
Fint väder - cykel
Regn/blött - löpningDen metoden är möjligen inte helt vetenskapligt belagd, men empiriska studier på mig själv visar att det fungerar tillfredsställande för kombinationen Göteborg
Vill man slippa krångla till det kan man annars köra:
Fint väder - cykel
Regn/blött - löpning
Den metoden är möjligen inte helt vetenskapligt belagd, men empiriska studier på mig själv visar att det fungerar tillfredsställande för kombinationen Göteborg
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 16:13Löptävlingen är ju rätt snart så jag skulle fokusera nästan helt på löpning fram till den och sen gå på cykeln därefter. Kanske två korta intensiva cykelpass i veckan fram tills dess. Men det är nog individuellt och beroende på hur man själv känner. Själv
Löptävlingen är ju rätt snart så jag skulle fokusera nästan helt på löpning fram till den och sen gå på cykeln därefter. Kanske två korta intensiva cykelpass i veckan fram tills dess. Men det är nog individuellt och beroende på hur man själv känner. Själv