Quote from Guest on 23 May 2011, 19:51Då jag och familjen planerar en semestervecka baserad vid Alcudia på norra Mallorca, så ska förstås racern med! Därför önskar jag lite tips på bra cykelvägar, caféer och sevärdheter i regionen. All info mottages tacksamt!
Då jag och familjen planerar en semestervecka baserad vid Alcudia på norra Mallorca, så ska förstås racern med! Därför önskar jag lite tips på bra cykelvägar, caféer och sevärdheter i regionen. All info mottages tacksamt!
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 20:01Fyren vid Formentor är en. Randa, San Salvador o de andra klostren är trevliga utflykter. Fika på torget i Petra.
Fyren vid Formentor är en. Randa, San Salvador o de andra klostren är trevliga utflykter. Fika på torget i Petra.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 20:52Sa Calobra är väl ett måste? Finns mängder av flåsande tyskar att knäcka där 😉
Sa Calobra är väl ett måste? Finns mängder av flåsande tyskar att knäcka där 😉
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 21:39http://www.publicpress.de/Radwanderkarte-Mallorca_170.html?a=15&kategorie=65&artid=170
På spanska, franska, tyska och engelska (allt i ett).
http://www.publicpress.de/Radwanderkarte-Mallorca_170.html?a=15&kategorie=65&artid=170
På spanska, franska, tyska och engelska (allt i ett).
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 21:41Ta den spanska så du får en lokalkarta.
Ta den spanska så du får en lokalkarta.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 21:53http://forum.lvg.nu/viewtopic.php?f=232&t=1348&start=15
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 22:50Tack för tipsen David, Mattias och Daniel! Vilken bra länkar särskilt den om Lygnens vänners träningsresa till Mallorca!
Tack för tipsen David, Mattias och Daniel! Vilken bra länkar särskilt den om Lygnens vänners träningsresa till Mallorca!
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 10:52Med Alcudia som bas är livet som cyklist enkelt. Antingen kör man mot Puerto Pollenca för att ta sig en tur till Formentor. Eller så tar man samma väg men svänger av några hundra meter efter Bahia Club och tar småvägarna upp mot Pollenca. Därifrån kan man
Med Alcudia som bas är livet som cyklist enkelt. Antingen kör man mot Puerto Pollenca för att ta sig en tur till Formentor. Eller så tar man samma väg men svänger av några hundra meter efter Bahia Club och tar småvägarna upp mot Pollenca. Därifrån kan man
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 15:55Jag kom nyss hem från en vecka på östkusten på Mallorca.
Alcudia har ett bättre läge cykelmässigt, det är närmare till bergen.Ett förslag på två rundor att börja med.
1. Alcudia-Arta-Betlem-Petra-Alcudia
Här får du med lite lagom kuperad körning som tra
Jag kom nyss hem från en vecka på östkusten på Mallorca.
Alcudia har ett bättre läge cykelmässigt, det är närmare till bergen.
Ett förslag på två rundor att börja med.
1. Alcudia-Arta-Betlem-Petra-Alcudia
Här får du med lite lagom kuperad körning som tra
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 16:11Småvägarna är väldigt trevliga att fara runt på.
Småvägarna är väldigt trevliga att fara runt på.