Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:03Tack även Jonas och Ulrik! Jag har nu fått tag i en turistkarta över Mallorca så att alla tips kan detaljstuderas! (t+)
Tack även Jonas och Ulrik! Jag har nu fått tag i en turistkarta över Mallorca så att alla tips kan detaljstuderas! (t+)
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 20:23Daniel, passa på att köpa billiga kläder (och utmärkta kläder ... byxor, tröjor, underställ ... billiga och bra underställ, bra för winter och sommar).
http://www.bicycle-holidays.com/index.php?TPL=10153&x270_id=91
Du kommer att ha vägen förbi flera gån
Daniel, passa på att köpa billiga kläder (och utmärkta kläder ... byxor, tröjor, underställ ... billiga och bra underställ, bra för winter och sommar).
http://www.bicycle-holidays.com/index.php?TPL=10153&x270_id=91
Du kommer att ha vägen förbi flera gån
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 21:29Någon liten shopping blir det nog också! 🙂
Någon liten shopping blir det nog också! 🙂
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 21:32Vad kan behöva för utväxling, Det sitter idag 39-53, 13-29 på den tilltänkta cykeln? Behöver man byta till kompakt när det sitter en 29 bak som lättaste?
Vad kan behöva för utväxling, Det sitter idag 39-53, 13-29 på den tilltänkta cykeln? Behöver man byta till kompakt när det sitter en 29 bak som lättaste?
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 21:35Nope, inte om du har lite pasta i benen.
Nope, inte om du har lite pasta i benen.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 21:37Jag klarade mig bra på kompakt och 12-25. Vet andra som klarade sig på 39 - 25, även om det var en växel för lite ibland. Tror inte att du behöver både kompakt och 29.
Jag klarade mig bra på kompakt och 12-25. Vet andra som klarade sig på 39 - 25, även om det var en växel för lite ibland. Tror inte att du behöver både kompakt och 29.
Quote from Mikaela Lexén on 24 May 2011, 23:25Den inplastade cykelkartan som Daniel R hänvisar till i 4:e posten är kanon. (t+)
Blir inte förstörd av en regnskur eller "ryggsvett"
Den finns hos de flesta cykeluthyrare/-butiker och i en och annan tidningskiosk.
Den inplastade cykelkartan som Daniel R hänvisar till i 4:e posten är kanon. (t+)
Blir inte förstörd av en regnskur eller "ryggsvett"
Den finns hos de flesta cykeluthyrare/-butiker och i en och annan tidningskiosk.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 23:33Beror på hur lätta växlar du vill ha.
Jag hade 53/39 och 12-25. Använde knappt 25:an.
Fast å andra sidan var Edvard snabbare än jag.
Beror på hur lätta växlar du vill ha.
Jag hade 53/39 och 12-25. Använde knappt 25:an.
Fast å andra sidan var Edvard snabbare än jag.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 00:33Jaha då var kartan beställd. (t+)
Bra, låter som jag nog kan klara mig med nuvarande utväxling. Var nog mest orolig att jag underskattat stigningarna då mina erfarenheter av cykling i berg och serpentinvägar är relativt begränsade.
Jaha då var kartan beställd. (t+)
Bra, låter som jag nog kan klara mig med nuvarande utväxling. Var nog mest orolig att jag underskattat stigningarna då mina erfarenheter av cykling i berg och serpentinvägar är relativt begränsade.