Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan!

Jag tränar för Sthlm mara och följer programmet på marathon.se för 4,5 h-gruppen.
Har följt det tämligen slaviskt. Utöver löpträningen tränar jag en del beachvolleyboll också så jag känner mig i grunden helt ok tränad.
Nu blev jag dock oturligt f

Att försöka "träna ikapp" är ingen bra idé, tycker jag. Risken är att man drar på sig en förkylning till eller någon skada. Följ hellre slutet av programmet, men korta eventuellt ner de första passen efter förkylningen.

Håller med Christer; man kan aldrig träna ikapp, utan ta det lugnt i början efter en skada/sjukdom.

Göteborgsvarvet blir ett tufft pass ändå, eftersom jag antar att du kommer springa snabbare än vanligt långpass då. Känner du dig fräsch kan du ju jogga ner några km efter loppet för att öka distansen lite. Jag har 27 km i mitt schema på lördag och kommer

Om du orkar varva ner 3 km efter loppet har du inte tagit ut dig tillräckligt 😉

Håller med Jonas...12,7 meter är väl en ganska så vanlig stoppsträcka efter en halvmarathon!!!?????

Om man lyckas ta ut sig fullständigt på en så kort sträcka som ett halvmarathon har man inte kört tillräckligt långa långpass 😉

Tack så jättemycket för era kommentarer! 🙂