Quote from Guest on 18 May 2010, 14:05Hejsan!
Jag tränar för Sthlm mara och följer programmet på marathon.se för 4,5 h-gruppen.
Har följt det tämligen slaviskt. Utöver löpträningen tränar jag en del beachvolleyboll också så jag känner mig i grunden helt ok tränad.
Nu blev jag dock oturligt f
Hejsan!
Jag tränar för Sthlm mara och följer programmet på marathon.se för 4,5 h-gruppen.
Har följt det tämligen slaviskt. Utöver löpträningen tränar jag en del beachvolleyboll också så jag känner mig i grunden helt ok tränad.
Nu blev jag dock oturligt f
Quote from Lotta W on 18 May 2010, 14:15Att försöka "träna ikapp" är ingen bra idé, tycker jag. Risken är att man drar på sig en förkylning till eller någon skada. Följ hellre slutet av programmet, men korta eventuellt ner de första passen efter förkylningen.
Att försöka "träna ikapp" är ingen bra idé, tycker jag. Risken är att man drar på sig en förkylning till eller någon skada. Följ hellre slutet av programmet, men korta eventuellt ner de första passen efter förkylningen.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 22:47Håller med Christer; man kan aldrig träna ikapp, utan ta det lugnt i början efter en skada/sjukdom.
Håller med Christer; man kan aldrig träna ikapp, utan ta det lugnt i början efter en skada/sjukdom.
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 11:06Göteborgsvarvet blir ett tufft pass ändå, eftersom jag antar att du kommer springa snabbare än vanligt långpass då. Känner du dig fräsch kan du ju jogga ner några km efter loppet för att öka distansen lite. Jag har 27 km i mitt schema på lördag och kommer
Göteborgsvarvet blir ett tufft pass ändå, eftersom jag antar att du kommer springa snabbare än vanligt långpass då. Känner du dig fräsch kan du ju jogga ner några km efter loppet för att öka distansen lite. Jag har 27 km i mitt schema på lördag och kommer
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 18:40Om du orkar varva ner 3 km efter loppet har du inte tagit ut dig tillräckligt 😉
Om du orkar varva ner 3 km efter loppet har du inte tagit ut dig tillräckligt 😉
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 19:31Håller med Jonas...12,7 meter är väl en ganska så vanlig stoppsträcka efter en halvmarathon!!!?????
Håller med Jonas...12,7 meter är väl en ganska så vanlig stoppsträcka efter en halvmarathon!!!?????
Quote from Lotta W on 19 May 2010, 19:43Om man lyckas ta ut sig fullständigt på en så kort sträcka som ett halvmarathon har man inte kört tillräckligt långa långpass 😉
Om man lyckas ta ut sig fullständigt på en så kort sträcka som ett halvmarathon har man inte kört tillräckligt långa långpass 😉
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 09:53Tack så jättemycket för era kommentarer! 🙂
Tack så jättemycket för era kommentarer! 🙂