Quote from Guest on 23 June 2012, 19:02Ska springa Jubileumsmaraton om tre veckor. Fram till förra helgen hade jag försökt variera min träning med cykling. dock blev det mest cykling i slutet. Även har jag åkt på två förkylningar på sistonde. Den senaste direkt efter Vätternrundan som hållit i
Ska springa Jubileumsmaraton om tre veckor. Fram till förra helgen hade jag försökt variera min träning med cykling. dock blev det mest cykling i slutet. Även har jag åkt på två förkylningar på sistonde. Den senaste direkt efter Vätternrundan som hållit i
Quote from Funbeat user on 23 June 2012, 19:12Sista riktiga långpasset gör du på helgen två veckor innan. Tänk på det psykologiska också och vet du att du blir helt söndrig av 30km så kör hellre 21-25km och känn dig stark.
Tänk på att kroppen kan känna av en förkylning ett tag efteråt så få inte pani
Sista riktiga långpasset gör du på helgen två veckor innan. Tänk på det psykologiska också och vet du att du blir helt söndrig av 30km så kör hellre 21-25km och känn dig stark.
Tänk på att kroppen kan känna av en förkylning ett tag efteråt så få inte pani
Quote from Funbeat user on 23 June 2012, 23:02Med bara tre veckor kvar så har du ingen mer träning kvar att göra för att addera fysik. Däremot kan du förbereda dig mentalt och taktiskt. Har du möjlighet så promenera tävlingssträckan, för det är en tuff bana. Satsa sedan på att komma utvilad och löpsu
Med bara tre veckor kvar så har du ingen mer träning kvar att göra för att addera fysik. Däremot kan du förbereda dig mentalt och taktiskt. Har du möjlighet så promenera tävlingssträckan, för det är en tuff bana. Satsa sedan på att komma utvilad och löpsu
Quote from Funbeat user on 24 June 2012, 19:16Okej, tack för tipsen! Dessvärre är mina längsta pass på dryga 20 km bara i år. Sprang Varvet sedan har jag inte tagit något långpass utan har cyklat som sagt. Men ska göra så gott jag kan och försöka forma toppen så bra jag kan inför detta ;b hehe. Vi se
Okej, tack för tipsen! Dessvärre är mina längsta pass på dryga 20 km bara i år. Sprang Varvet sedan har jag inte tagit något långpass utan har cyklat som sagt. Men ska göra så gott jag kan och försöka forma toppen så bra jag kan inför detta ;b hehe. Vi se
Quote from Funbeat user on 24 June 2012, 20:05Om du känner dig osäker på distans/ork/kraft kan du fundera på att en kombination av springa&gå. Tex spring 13min-gå2min eller någon annan kombination som känns bra. Gör det gärna från början, om du börjar när du känner dig för trött för att springa hela
Om du känner dig osäker på distans/ork/kraft kan du fundera på att en kombination av springa&gå. Tex spring 13min-gå2min eller någon annan kombination som känns bra. Gör det gärna från början, om du börjar när du känner dig för trött för att springa hela
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 20:33Samtidigt är kanske inte tiden den viktigaste vid Jubileumsmaran, utan det är ju mer en upplevelse att springa samma sträcka som de gjorde för 100 år sedan.
Tänkte själv slå PB på sträckan. Har ju aldrig sprungit 40075m förut 😉
Samtidigt är kanske inte tiden den viktigaste vid Jubileumsmaran, utan det är ju mer en upplevelse att springa samma sträcka som de gjorde för 100 år sedan.
Tänkte själv slå PB på sträckan. Har ju aldrig sprungit 40075m förut 😉
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 20:39Leif: Tack för tipset! Krisar de får jag nog ta till den taktiken 🙂
Jonas: haha nej men precis, jag är egentligen inte ute efter tiden utan det är ju snarare de att man faktiskt skulle vilja om inte annat JOGGA hela sträckan. Men hinner jag inte få upp f
Leif: Tack för tipset! Krisar de får jag nog ta till den taktiken 🙂
Jonas: haha nej men precis, jag är egentligen inte ute efter tiden utan det är ju snarare de att man faktiskt skulle vilja om inte annat JOGGA hela sträckan. Men hinner jag inte få upp f
Quote from Funbeat user on 26 June 2012, 17:44Men om du klarar att cykla VR så kanske du har en någorlunda grund att stå på konditionsmässigt? Om du vill springa/jogga hela sträckan så kan du ju satsa på att ta det lugnt och gå in för upplevelsen. När jag sprang min första och hittills enda halvmara
Men om du klarar att cykla VR så kanske du har en någorlunda grund att stå på konditionsmässigt? Om du vill springa/jogga hela sträckan så kan du ju satsa på att ta det lugnt och gå in för upplevelsen. När jag sprang min första och hittills enda halvmara
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 20:36Jag bor i Bollnäs så har dessvärre ingen chans att kolla in banan innan 🙂 men de hade helt klart varit att föredra! ;b
Jo, sant det borde finnas lite men kondition men det är ändå helt andra muskler märker jag nu när jag försöker komma igång med löpninge
Jag bor i Bollnäs så har dessvärre ingen chans att kolla in banan innan 🙂 men de hade helt klart varit att föredra! ;b
Jo, sant det borde finnas lite men kondition men det är ändå helt andra muskler märker jag nu när jag försöker komma igång med löpninge
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 12:48Jag håller med om springa/gå-upplägget. Kör ofta med gå 200m spring 800 m, för att försöka spara mina ben och fötter som lätt får problem. Man förlorar inte så mycket tid på det egentligen... Tog en halvmara på träning för ett tag sen på 1.57 med denna me
Jag håller med om springa/gå-upplägget. Kör ofta med gå 200m spring 800 m, för att försöka spara mina ben och fötter som lätt får problem. Man förlorar inte så mycket tid på det egentligen... Tog en halvmara på träning för ett tag sen på 1.57 med denna me