Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips inför löpartightsköp
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det någon som har tips på vad jag ska tänka på när jag nu ska köpa mina första par löpartights? Avgör priset kvalitén? Och hur tight ska de sitta enligt er? ;o) Tacksam för tips! /Elina

Här är en bra och aktuell tråd
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=483981

Mina Craft är helt underbara, superbra passform (t+)

Mina nya Salomon Exo II Tight är grymma. Bara läs beskrivningen:
"Helt ny 3/4 tight med Exo Sensifit, som är ett måste för den som tränar mycket. Tightsen har perfekt och nära passform och är utvecklade för att ge musklerna ett fast stöd under träningen."

Tror man måste testa sig fram. Olika kroppar trivs i olika modeller. Flera märken har också modeller i olika prisklasser.

Jag köper det mesta på rea men jag tycker att jag anar ett samband mellan kvalité (=löpkänsla och hållbarhet) och pris.

Edit: Jag

Jag verkligen alskar Nikes lopartights. Har provat alla mojliga i butiken men inga andra passar mig iaf. De ar lagom tighta i midjan, tillrackligt hoga for att inte halka ner och inte for hoga for att kannas obekvama. De 3/4 och hellanga ar bast. De korta

Du får pröva dig fram helt enkelt. Jag har tights från Craft, Solomon, SOC, Röhnisch, Nike.. Jag vurmar för Craft och Rhönisch - men det bästa är helt enkelt att ta med dig en bunt till provrummet och testa att strutta runt lite.. 😉

Håller med Mia! NIKE, NIKE!

Köpte på mig ett helt gäng till när jag var i USA senast.

Precis, som jag skrev i annan tråd så prövade maken sig igenom sortimentet med dyrare, "fina" tajts, tills expediten hämtade deras billiga, som hans benmuskler fick plats i, mer rymliga och elastiska.
Jag har märkt en antydan till korrelation mellan avsl

nikes är bäst, tycker jag; lite "rejälare" material, inte slankigt-genomskinligt som många andra.

12