Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTips kring våtdräkt?
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar börja med dräkten ut och in och sedan vränga på mig den om du förstår vad jag menar. Då behöver man bara ta och dra på insidan av dräkten och minskar risken att dra naglarna i neoprenet. Finns säkert bra youtubeklipp som sagt.

Den ska kännas

Bra tips, tack Mathias 🙂

Jag använder mig av en lång modell eftersom jag simmar frisim. Har endast sådana där blå "tossor" som finns på sjukhusen för att få i fötterna, är väl fötterna på, flyttar jag upp tossorna på händerna, sen är det bara att ta lite av dräkten i taget (ej lå

Tack Johan, bra tips där 🙂

Håller med tidigare inlägg, det spelar inte så stor roll om ärmarna eller benen är för korta. Däremot ska man nogsamt se till att den är tillräckligt långt ifrån skrev till nacke så att säga, så att man får över dräkten över axlarna utan att få obehag i s

Tack Mikaela.
Jag är bara 1.62 så längden oroar jag inte mig för.

Åker iväg och testar lite när jag sprungit av mig lite "vinterbonad"

Kan inte nog understryka hur viktigt tipset om vaselin i nacken och kring halsen är. Glömmer man det en gång gör man det inte igen... 🙂

Jag glömde inte under min ironman men det slets ner under simningen så jag fick ett fint sår i nacken. Sedan att cykla i strålande stekande solsken gjorde att min nacke inte var så fin och glad ett gott tag därefter. =)

Inte snåla, lassa på med vaselin!

Eller också struntar man i vaselin och använder bodyglide iställe.
Sitter kvar betydligt bättre än vaselin på långa simningar.

Jag vet inte pris lapp skillnad men jag kan säga att vaseline fungerade fint för min 21km förra året.