Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips mot diffus smärta....
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Jag drabbas då och då av ett problem när jag joggar och det är att jag får ont i vad som verkar börja med vänster ljumske men sen strålar det upp mot höften och ned mot insidan av låret och så på utsidan av ovanför knäet....Det verkar som att jag kan

Kanske läge att kontakta en sjukgymnast?

Hmmm...Ja, kanske. Men helst skulle jag vilja fixa det själv för jag tycker att det är så krångligt att vara patient(fast jag jobbar inom sjukvården själv. Eller...Kanske just därför.).

Låter väl som att nerver kläms någonstans, i ryggen är väl vanligt. Förutom sjukgymnast kan naprapat vara bra då.

Aj då...Jag får väl kanske be min doktor remittera mig till lämplig person.

Du behöver ingen remiss till sjukgymnast eller naprapat.

Aha.

Jag hade näst intill exakt samma symtom. Bokade tid hos en kiropraktiker i Gävle som efter noggrann undersökning sa att mitt bäckene hade hoppat lite ur led. Han bröt tillbaka det i rätt läge samt stretschade upp några muskler som blivit korta å så var ja

Yes, så är det, som att gå till frissan, bara boka tid (fast det kan vara lång väntetid). Om du väljer att gå till sjukgymnast, kolla först att vederbörande är ansluten till Försäkringskassan så att du får lägre pris, dvs. enligt sjukvårdstaxa (eller vad

Har också haft något liknande. Gick hos idrottsläkare och sjukgymnast lång tid utan att det släppte. Nämnde det sedan för min naprapat som tog an mig, kallade det bäckenförskjutning, "knäckte rätt", vilade på hans inrådan en dag sedan andra dagen var jag

12