Quote from Guest on 24 July 2013, 17:25har sprungit på löpbandet (gång/löpintervaller) sedan maj och byggt upp ett dåligt knä...
nu känner jag mig så stark och besvärsfri att jag ska flytta ut löpningen i naturen..
har läst/hört att man måste vänja sig och trappa ut etc... börja byta ut ett
har sprungit på löpbandet (gång/löpintervaller) sedan maj och byggt upp ett dåligt knä...
nu känner jag mig så stark och besvärsfri att jag ska flytta ut löpningen i naturen..
har läst/hört att man måste vänja sig och trappa ut etc... börja byta ut ett
Quote from Funbeat user on 24 July 2013, 17:35Spring två lyktstolpar och gå två och repetera, sedan:
Spring två lyktstolpar och gå en och repetera, sedan:
Spring tre lyktstolpar och gå en och repetera.
Du förstår nog idén.
Till slut kommer du till en punkt då du bara springer, och kan då börja varier
Spring två lyktstolpar och gå två och repetera, sedan:
Spring två lyktstolpar och gå en och repetera, sedan:
Spring tre lyktstolpar och gå en och repetera.
Du förstår nog idén.
Till slut kommer du till en punkt då du bara springer, och kan då börja varier
Quote from Funbeat user on 24 July 2013, 17:42förlåt men fattar inte riktigt... 🙂
jag har redan sprungit intervaller (sedan 3 månader tillbaka pga skada) och gör det fortfarande även när jag sprang ute
= samma intervaller som inne på löpbandet= 2 minuter rask gång / 8 minuter löpning i 6.40-tempo
förlåt men fattar inte riktigt... 🙂
jag har redan sprungit intervaller (sedan 3 månader tillbaka pga skada) och gör det fortfarande även när jag sprang ute
= samma intervaller som inne på löpbandet
= 2 minuter rask gång / 8 minuter löpning i 6.40-tempo
Quote from Funbeat user on 24 July 2013, 22:42Är du redan uppe i 2 minuter rask gång / 8 minuter löpning i 6.40-tempo UTOMHUS och det känns bra så skall du ju självklart inte backa tillbaks därifrån, utan kör vidare därifrån, minska ner på gången successivt och öka så småningom farten. Att öka farten
Är du redan uppe i 2 minuter rask gång / 8 minuter löpning i 6.40-tempo UTOMHUS och det känns bra så skall du ju självklart inte backa tillbaks därifrån, utan kör vidare därifrån, minska ner på gången successivt och öka så småningom farten. Att öka farten
Quote from Funbeat user on 25 July 2013, 10:48tack!!
ja,jag tyckte det verkade konstigt...självklart tar man det lugnt om man blir jättetrött av att plötsligen springa utomhus...det fattar man ju...men att vänja sig med ett pass i veckan från löpbandet till utomhus verkar extremt...
jag gör nu lite
tack!!
ja,jag tyckte det verkade konstigt...självklart tar man det lugnt om man blir jättetrött av att plötsligen springa utomhus...det fattar man ju...men att vänja sig med ett pass i veckan från löpbandet till utomhus verkar extremt...
jag gör nu lite
Quote from Funbeat user on 25 July 2013, 13:31> är det något jag behöver tänka på?
Nej. Ut och spring med dej! 🙂
> är det något jag behöver tänka på?
Nej. Ut och spring med dej! 🙂
Quote from Funbeat user on 25 July 2013, 19:26hahaha....precis min åsikt! 😀
tänkte på det....förr när man inte hade vare sig dator eller tidskrifter fulla med info om löpning då var det just bara att ge sig ut...inget mer ...
tack för svar!! 😀
hahaha....precis min åsikt! 😀
tänkte på det....förr när man inte hade vare sig dator eller tidskrifter fulla med info om löpning då var det just bara att ge sig ut...inget mer ...
tack för svar!! 😀
Quote from Funbeat user on 25 July 2013, 20:56Så länge du inte samtidigt byter färg på kläderna, så skall det nog inte krävas någon tillvänjning. 😉
Så länge du inte samtidigt byter färg på kläderna, så skall det nog inte krävas någon tillvänjning. 😉
Quote from Funbeat user on 26 July 2013, 09:10😀
inte för att jag fattar vad kläderna har med saken att göra...
😀
inte för att jag fattar vad kläderna har med saken att göra...
Quote from Funbeat user on 26 July 2013, 09:55Förr, när vi vare sig hade dator (Internet) eller tidskrifter om löpning, varav ingendera förmedlar information om löpning uteslutande från elitlöpare/elitlöpares tränare, så hade vi böcker skrivna av elitlöpare och deras tränare. ("Elitlöpare" avser här
Förr, när vi vare sig hade dator (Internet) eller tidskrifter om löpning, varav ingendera förmedlar information om löpning uteslutande från elitlöpare/elitlöpares tränare, så hade vi böcker skrivna av elitlöpare och deras tränare. ("Elitlöpare" avser här