Quote from Guest on 12 August 2012, 06:03Jag undrar vad det finns för tips när man använder lättviktsskor och får skav under hålfoten (i ytterkant av hålfoten). Ett tips som jag fått är att använda sockar som har sträv undersida för att undvika friktion. Några fler tips!?
Jag undrar vad det finns för tips när man använder lättviktsskor och får skav under hålfoten (i ytterkant av hålfoten). Ett tips som jag fått är att använda sockar som har sträv undersida för att undvika friktion. Några fler tips!?
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 06:13Andra skor...
Andra skor...
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 07:35Borra lagom grunda hål in i mellansulan så att bärkraften undermineras lagom mycket & på rätt ställen. Hjälper mer än man först kan tro.
Jag föredrar många små hål (t.ex. 5 mm borr) i zig-zag mönster
x---x---x---x---x
--x---x---x---x
före en enkel rad me
Borra lagom grunda hål in i mellansulan så att bärkraften undermineras lagom mycket & på rätt ställen. Hjälper mer än man först kan tro.
Jag föredrar många små hål (t.ex. 5 mm borr) i zig-zag mönster
x---x---x---x---x
--x---x---x---x
före en enkel rad me
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 15:03Det tar ett tag att springa in skor ibland, ge det lite tid för fötterna att vänja sig.
Jag fick problem med blåsor i hålfotötterna (stora som femkronor) i våras när jag började med inlägg. Trodde inte att jag skulle kunna genomföra maran men det gick!
Det tar ett tag att springa in skor ibland, ge det lite tid för fötterna att vänja sig.
Jag fick problem med blåsor i hålfotötterna (stora som femkronor) i våras när jag började med inlägg. Trodde inte att jag skulle kunna genomföra maran men det gick!
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 15:08Har haft liknande problem och löste det med dubbla tunna strumpor. Efter ett par mil kunde jag skippa det och köra som vanligt.
Har haft liknande problem och löste det med dubbla tunna strumpor. Efter ett par mil kunde jag skippa det och köra som vanligt.
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 15:18En del innersulor är uppbyggda i hålfoten, det är helt onödigt. Jag brukar (när jag över huvud taget har skor med innersula) slänga bort innersulorna eller klippa bort onödiga kanter om de stör.
Men som sagts tidigare så ska det här egentligen inte hända
En del innersulor är uppbyggda i hålfoten, det är helt onödigt. Jag brukar (när jag över huvud taget har skor med innersula) slänga bort innersulorna eller klippa bort onödiga kanter om de stör.
Men som sagts tidigare så ska det här egentligen inte hända