Quote from Guest on 16 March 2013, 23:10Idag var det dax och ge sej ut på ett något längre träningspass,ca 14 km.Passet gick bra med sol och lååångsamt tempo ca 8- 9 min/km. Väl hemma kom energin inte tillbaka på hela dagen. Trots att jag åt och drack både före och efter, kanske inte tillräckli
Idag var det dax och ge sej ut på ett något längre träningspass,ca 14 km.Passet gick bra med sol och lååångsamt tempo ca 8- 9 min/km. Väl hemma kom energin inte tillbaka på hela dagen. Trots att jag åt och drack både före och efter, kanske inte tillräckli
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 23:20Sova och invänta morgondagen?
Sova och invänta morgondagen?
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 23:20Gå och lägg dig och ta en tupplur. Stanna inte uppe så här sent!
Gå och lägg dig och ta en tupplur. Stanna inte uppe så här sent!
Quote from Camilla Höög on 17 March 2013, 06:06Har du råkat ut för det tidigare? Om inte så är det bara att ta det lugnt och återhämta dig. Det kan vara vad som helst: förkylning, sjukdom, brist på något...eller bara ovana att vara ute länge. Kroppen kanske inte är van vid att köra så länge.
Om det h
Har du råkat ut för det tidigare? Om inte så är det bara att ta det lugnt och återhämta dig. Det kan vara vad som helst: förkylning, sjukdom, brist på något...eller bara ovana att vara ute länge. Kroppen kanske inte är van vid att köra så länge.
Om det h
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 09:33Dricka vatten direkt efter passet var intressant, det ska jag absolut testa och lägga till en resorb. Och fylla på ordentligt senare. Ska man fyllla på under passet oxå? Jag hade med mej lite vatten igår typ en halvliter.
Jag har råkat ut för det här ett
Dricka vatten direkt efter passet var intressant, det ska jag absolut testa och lägga till en resorb. Och fylla på ordentligt senare. Ska man fyllla på under passet oxå? Jag hade med mej lite vatten igår typ en halvliter.
Jag har råkat ut för det här ett
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 09:42Stina, jag tror du måste komma fram till orsaken. Det verkar ju inte vara näringen. Hur kändes det när du sprang? Det låter ju konstigt att du blev så slut efter att ha sprungit så föredömligt långsamt. Hur långt brukar du springa?
Om man tar ut sig lago
Stina, jag tror du måste komma fram till orsaken. Det verkar ju inte vara näringen. Hur kändes det när du sprang? Det låter ju konstigt att du blev så slut efter att ha sprungit så föredömligt långsamt. Hur långt brukar du springa?
Om man tar ut sig lago
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 09:52Ska jag springa mer än 10k har jag alltid med vatten. Springer jag mer än typ 15k har jag alltid med Dextorosol. Dricker vatten och äter 1-2 tabletter dex varje gång klockan plingar dvs var 5:e km.
Fyller jag inte på lite under långpass kan jag rasa to
Ska jag springa mer än 10k har jag alltid med vatten. Springer jag mer än typ 15k har jag alltid med Dextorosol. Dricker vatten och äter 1-2 tabletter dex varje gång klockan plingar dvs var 5:e km.
Fyller jag inte på lite under långpass kan jag rasa to
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 10:09Jag har också upplevt samma sak efter att ha sprungit lika långt i samma långsamma tempo. 🙂 Sist jag hade sprungit sådant långpass så var jag rätt utmattad i någon dag efteråt. Men för min del beror det antagligen på ovana, kanske är så för dig med? =) S
Jag har också upplevt samma sak efter att ha sprungit lika långt i samma långsamma tempo. 🙂 Sist jag hade sprungit sådant långpass så var jag rätt utmattad i någon dag efteråt. Men för min del beror det antagligen på ovana, kanske är så för dig med? =) S
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 18:03Tack för alla svar! Jag känner mej hyfsat tränad, en mil var inga problem för några veckor sedan. Underlaget igår klart omväxlande med både isgata och grus och jag hade dubbarna på, blir en aning tyngre då kan jag tänka. Jag vill gärna kunna springa lite
Tack för alla svar! Jag känner mej hyfsat tränad, en mil var inga problem för några veckor sedan. Underlaget igår klart omväxlande med både isgata och grus och jag hade dubbarna på, blir en aning tyngre då kan jag tänka. Jag vill gärna kunna springa lite
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 19:00Snusa, dricka, duscha, äta, TV+kanna te, sova. Vid distanser kortare än 20K behöver man inte ta med sig vätska.
Snusa, dricka, duscha, äta, TV+kanna te, sova. Vid distanser kortare än 20K behöver man inte ta med sig vätska.