Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 20:29>"Benen är ju en rätt stor muskelgrupp som kräver sin beskärda del syre, fast samtidigt så hjälper väl kickarna en framåt en hel del med. Hur mycket ska vattnet bubbla/skvätta ovan ytan när man kickar? "
Har man en dålig flexibilitet i fotleden gör inte
>"Benen är ju en rätt stor muskelgrupp som kräver sin beskärda del syre, fast samtidigt så hjälper väl kickarna en framåt en hel del med. Hur mycket ska vattnet bubbla/skvätta ovan ytan när man kickar? "
Har man en dålig flexibilitet i fotleden gör inte
Quote from Elias Engqvist on 16 June 2009, 20:33Jag skrev ju 0 🙂
Plask tyder på att foten är över vattnet och det motsvarar att försöka flyga med fötterna som propeller (= svårt).
F.ö. är det ju en korrekt analys att stora benmuskler stjäl mycket syre!
Jag skrev ju 0 🙂
Plask tyder på att foten är över vattnet och det motsvarar att försöka flyga med fötterna som propeller (= svårt).
F.ö. är det ju en korrekt analys att stora benmuskler stjäl mycket syre!
Quote from Funbeat user on 5 August 2009, 19:57Här skulle man ha läst innan man gav sig på motionssimningen idag märker jag. Första gången jag motionssimmade nånsin. Efter 50m crawl var det andnöd, mer andnöd och ännu mer andnöd. Benen sjönk och jag följde efter. Får prova era tips och trix nästa gång
Här skulle man ha läst innan man gav sig på motionssimningen idag märker jag. Första gången jag motionssimmade nånsin. Efter 50m crawl var det andnöd, mer andnöd och ännu mer andnöd. Benen sjönk och jag följde efter. Får prova era tips och trix nästa gång
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 21:23Jag kämpade i ett halvår med att få till andningen på 3. Testade att andas på 2 och plötsligt så funkade det. Jag kunde simma 1km istället för 100m utan att bli andfådd. En simtränare sa att man bör ha ganska bra lungor för att klara av att andas på 3.
Jag kämpade i ett halvår med att få till andningen på 3. Testade att andas på 2 och plötsligt så funkade det. Jag kunde simma 1km istället för 100m utan att bli andfådd. En simtränare sa att man bör ha ganska bra lungor för att klara av att andas på 3.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 21:28testa att ta långsammare tag - när jag slutade stressa för att hinna tre så kunde jag plötsligt ta tre och få en bra balans.
Benen rör jag knappt så snabbt går det inte än så länge 🙂
testa att ta långsammare tag - när jag slutade stressa för att hinna tre så kunde jag plötsligt ta tre och få en bra balans.
Benen rör jag knappt så snabbt går det inte än så länge 🙂