Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska köra Kalmar Järnman i augusti, och eftersom löpningen är det jag fasar mest för så tänkte jag att tråden passar här 🙂 Tror att jag kommer att behöva en hel del pannben för att ta mig igenom den (det är alltså ett marathon som ska springas efter

Den boken hag jag läst, den är bäldigt bra faktiskt. Många bra exempel på hur olika saker påverkar och väldigt lätt att förstå, fast man inte läst något om mentalträning förut. Har den hemma har du vägarna förbi så kan du få den 😛

Det står under förord

Johan och Anders Plate har skrivit flera välgjorda och lättlästa böcker i ämnet. "Sans och Balans" är min favorit. "Kropp & knopp" och "Möta motstånd" är bra också. Allt detta applicerat på mig så jag kan givetvis inte gå i god för att det funkar på dig.

Håller med Erik, läst de böckerna också och de är bra (t+)

Gillar "möta motstånd" mycket 🙂

Tack för tipsen! 🙂

In pursuit of excellence skriven av Terry Orlick rekommenderas varmt! Den kan vara lite tung läst ibland men om man söker någonting om mental träning så är det den boken man behöver.

Vissa skor har också tung läst!

Robban: Nej, det behöver inte vara så lättläst! Jag är jurist så jag är van att ta mig igenom tunga luntor, haha 😉 Hade inte tänkt så mycket exakt vad jag vill ha för litteratur, men gärna en "så hanterar du det när du har sprungit tre mil och har en kva