Quote from Guest on 16 March 2014, 05:06Vill ha tag på enkel trådlös cykeldator för bancykel, vill endast kunna mäta distans på passet, dvs. ekermagnet med sensorenhet på gaffeln. Jag kommer låna cykel en tid (olika var gång o flera användare av samma hoj) så den skall vara enkelt att sätta på
Vill ha tag på enkel trådlös cykeldator för bancykel, vill endast kunna mäta distans på passet, dvs. ekermagnet med sensorenhet på gaffeln. Jag kommer låna cykel en tid (olika var gång o flera användare av samma hoj) så den skall vara enkelt att sätta på
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 05:16CycleComponents.com har Sigma, bland annat:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SIG0128&avd=2&Ref=&artgrp=12631&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std
Om signalen från gaffeln når till datorn i din bakfika är en annan s
CycleComponents.com har Sigma, bland annat:
Om signalen från gaffeln når till datorn i din bakfika är en annan s
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 10:34Knogs cykeldatorer har gummibandsfäste både för sändare och datorenhet, och är trådlösa.
http://www.knog.com.au/gear-cycle-computers/
Knogs cykeldatorer har gummibandsfäste både för sändare och datorenhet, och är trådlösa.
http://www.knog.com.au/gear-cycle-computers/
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 11:24Snyggt, tack för svar 🙂
Snyggt, tack för svar 🙂
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 13:36Det jag undrar ... räcker inte det med något som bara räknar lap? Sedan efteråt kan du räkna ut avståndet genom att multipicera lap med banans omkrets. Skiljer sig lite beroende av hur du ta dig runt banan (innesida, utesidan) men det kommer inte att vara
Det jag undrar ... räcker inte det med något som bara räknar lap? Sedan efteråt kan du räkna ut avståndet genom att multipicera lap med banans omkrets. Skiljer sig lite beroende av hur du ta dig runt banan (innesida, utesidan) men det kommer inte att vara
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 15:48Jorå, precis, har funderat på att själv räkna i huvudet men tror jag kommer tappa räkningen. Ett varv på Velodromen i Falun är 190,1 meter på den linje som räknas; jag skulle utgå från 200 meter/varv.
Hur menar du med "något som bara räknar lap"? Vad sku
Jorå, precis, har funderat på att själv räkna i huvudet men tror jag kommer tappa räkningen. Ett varv på Velodromen i Falun är 190,1 meter på den linje som räknas; jag skulle utgå från 200 meter/varv.
Hur menar du med "något som bara räknar lap"? Vad sku
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 17:36Jag menade i kontrast till en cykeldator, som räknar antal hjulvarv.
Jag menade i kontrast till en cykeldator, som räknar antal hjulvarv.
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 18:05Jo, men vad skulle kunna räkna varven?
Har funderat på en sådan där mojäng (vad den nu heter) man trycker på, används exempelvis av entrevärdar som räknar personer som går in i en lokal. Men cyklingen på banan kräver sådan uppmärksamhet så det skulle inte
Jo, men vad skulle kunna räkna varven?
Har funderat på en sådan där mojäng (vad den nu heter) man trycker på, används exempelvis av entrevärdar som räknar personer som går in i en lokal. Men cyklingen på banan kräver sådan uppmärksamhet så det skulle inte
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 19:10Kanske en kompis som följer med och räknar åt dig?
På många cykeldatorer finns det en knapp för att räkna ett varv/lap. Det kan ändå vara tjatigt att trycka på det varje gång.
Kanske en kompis som följer med och räknar åt dig?
På många cykeldatorer finns det en knapp för att räkna ett varv/lap. Det kan ändå vara tjatigt att trycka på det varje gång.
Quote from Funbeat user on 18 March 2014, 18:38XXL har sigma
XXL har sigma