Quote from Funbeat user on 19 March 2014, 11:14Clas Ohlsson har haft tidigare, nu kör de med sitt eget märke, tror det finns en enkel trådlös där med.
Clas Ohlsson har haft tidigare, nu kör de med sitt eget märke, tror det finns en enkel trådlös där med.
Quote from Funbeat user on 19 March 2014, 18:13Ska kolla vidare. Men, till hustruns stora förtret* lär det bli så att jag köper en egen bancykel och då kan jag använda "buntbandsvariant" i stället, eftersom jag inte behöver böka med att sätta på/ta av.
* "va ska det va bra med en cykel till?" och "du
Ska kolla vidare. Men, till hustruns stora förtret* lär det bli så att jag köper en egen bancykel och då kan jag använda "buntbandsvariant" i stället, eftersom jag inte behöver böka med att sätta på/ta av.
* "va ska det va bra med en cykel till?" och "du
Quote from Funbeat user on 23 March 2014, 10:36http://www.rosebikes.se/artikel/sigma-1612-stscad-wireless-bike-computer/aid:641050
Enkel, allt är relativt, och billig. Samma där. Allt är relativt.
Vänligen
P.
http://www.rosebikes.se/artikel/sigma-1612-stscad-wireless-bike-computer/aid:641050
Enkel, allt är relativt, och billig. Samma där. Allt är relativt.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 23 March 2014, 11:19Bra P., det var ju den jag letat efter. (Ed. o som Daniel oxå tipsat om)
Följdfråga på det, om du kan svara (vet du inte så vet du inte), går det att ladda träning från klockan till t.ex. FB? (kan läsa vid tillbehöret docka att man måste prenumerera på e
Bra P., det var ju den jag letat efter. (Ed. o som Daniel oxå tipsat om)
Följdfråga på det, om du kan svara (vet du inte så vet du inte), går det att ladda träning från klockan till t.ex. FB? (kan läsa vid tillbehöret docka att man måste prenumerera på e
Quote from Funbeat user on 23 March 2014, 11:56Anders, det går inte att ladda från den klocka över till Funbeat. Jag tror inte att det går med några av Sigmas modeller.
Men man kan alltid läsa av data manuellt och skriva in det för hand. Det är inte så besvärligt, egentligen.
Det enklaste för att öv
Anders, det går inte att ladda från den klocka över till Funbeat. Jag tror inte att det går med några av Sigmas modeller.
Men man kan alltid läsa av data manuellt och skriva in det för hand. Det är inte så besvärligt, egentligen.
Det enklaste för att öv
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 01:30Hej Anders. Ja det är samma men jag tänkte närmast på priset.
Och jag är säker på att du på något vis kan exportera din data till funbeat. Men hur vet jag inte. Via någon märklig omväg ska det tydligen gå.
Kanske detta hjälper dig.
http://www.funbeat.s
Hej Anders. Ja det är samma men jag tänkte närmast på priset.
Och jag är säker på att du på något vis kan exportera din data till funbeat. Men hur vet jag inte. Via någon märklig omväg ska det tydligen gå.
Kanske detta hjälper dig.
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 07:28Anders, jag har nyligen bytt cykeldator och har en Polar CS400 över här hemma.
Ingår gör:
- Dator (duh!)
- Mjuka pulsbandet + sändare
- hastighets-/kadenssensor
- Polar Protrainer 5 mjukvara.
- IR-dongel att föra över passen till PC. (filerna går att imp
Anders, jag har nyligen bytt cykeldator och har en Polar CS400 över här hemma.
Ingår gör:
- Dator (duh!)
- Mjuka pulsbandet + sändare
- hastighets-/kadenssensor
- Polar Protrainer 5 mjukvara.
- IR-dongel att föra över passen till PC. (filerna går att imp
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 08:15Tomas H, låter som resonabelt pris. Återkommer. Lutar således nu mer åt att köpa en egen bancykel och då kan jag använda en fast anordning kopplad till mina Garmin (305 eller 910XT).
Tomas H, låter som resonabelt pris. Återkommer. Lutar således nu mer åt att köpa en egen bancykel och då kan jag använda en fast anordning kopplad till mina Garmin (305 eller 910XT).
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 08:34Om inte det förändrats så är den största nackdelen med överföringar storleksbegränsningen på filerna tycker jag, har aldrig lyckats överföra någon tur på 10 mil eller mer då filerna blir för stora..
(Överför från garmin connect).
Om inte det förändrats så är den största nackdelen med överföringar storleksbegränsningen på filerna tycker jag, har aldrig lyckats överföra någon tur på 10 mil eller mer då filerna blir för stora..
(Överför från garmin connect).
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 09:46Har du provat att komprimera filen med zip eller gzip? Funbeat har en gräns på 4MB vid uppladdning. Kompressionsfaktorn på TCX-filer är stor. Jag har överfört rundor på upp till 18 mil från Garmin Connect utan problem.
Har du provat att komprimera filen med zip eller gzip? Funbeat har en gräns på 4MB vid uppladdning. Kompressionsfaktorn på TCX-filer är stor. Jag har överfört rundor på upp till 18 mil från Garmin Connect utan problem.