Quote from Guest on 8 November 2011, 12:51Hej alla! Jag ska arrangera en träning med fartlek i min orienteringsklubb, men har drabbats av tillfällig idétorka. Därför behöver jag nu bra tips på en rolig fartleksövning. Det är ett plus om övningen kan anpassas efter både vuxna och barn. Det finns e
Hej alla! Jag ska arrangera en träning med fartlek i min orienteringsklubb, men har drabbats av tillfällig idétorka. Därför behöver jag nu bra tips på en rolig fartleksövning. Det är ett plus om övningen kan anpassas efter både vuxna och barn. Det finns e
Quote from Funbeat user on 8 November 2011, 13:01På eljyspår ex. springa mellan varanan stolpe fortare.Varanan jogga eller gå.
springa ,jogga en kö. den som är sist i kö spurtar till första plats. Sedan är det sistas tur igen spurta osv.
Ni kan göra så att alla kan vara ledare och öva en liten påhitt
På eljyspår ex. springa mellan varanan stolpe fortare.Varanan jogga eller gå.
springa ,jogga en kö. den som är sist i kö spurtar till första plats. Sedan är det sistas tur igen spurta osv.
Ni kan göra så att alla kan vara ledare och öva en liten påhitt
Quote from Funbeat user on 8 November 2011, 13:34Det är kul om man springer i ett led med lite mellanrum och så skall den sista sick-sacka mellan alla tills man kommer längst fram osv.... 😉
Det är kul om man springer i ett led med lite mellanrum och så skall den sista sick-sacka mellan alla tills man kommer längst fram osv.... 😉
Quote from Funbeat user on 8 November 2011, 13:56sista paret ut, tycker jag också fungerar,
Som Juhanis, men 2 led och tävling .. först vinner 🙂
Se till att det blir hyfsat jämna par, så att det blir en utmaning för alla.http://o-training.net/w/Orienteering_Exercises_-_Overspeed_orienteering
kanske
sista paret ut, tycker jag också fungerar,
Som Juhanis, men 2 led och tävling .. först vinner 🙂
Se till att det blir hyfsat jämna par, så att det blir en utmaning för alla.
http://o-training.net/w/Orienteering_Exercises_-_Overspeed_orienteering
kanske
Quote from Funbeat user on 8 November 2011, 14:00Inverterad variant är skoj också.
Två led och de längst bak skall springa max mellan leden...
Får man tänka på mer än bara löpningen. ler
Inverterad variant är skoj också.
Två led och de längst bak skall springa max mellan leden...
Får man tänka på mer än bara löpningen. ler
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 18:59Tack för tips!! 🙂
Tack för tips!! 🙂