Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips på Hybrid racer för ca 6000 …
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Som rubriken lyder; Vad skall jag välja?
Tror att det är en hybrid racer som gäller för mig.

Nu är frågan vilken och vad jag skall titta efter,
Aldrig träningscyklat eller pendlat innan,

Användning:
Vill ha den att träna på ca 5-15 ggr år.
Pendla

Nej, du ska inte ha nån h-br-d. Du ska ha en cyclocross. Mycket mer ändamålsenlig, bekväm och praktisk.

Nja, jag får nog ta bladet från munnen den här gången... Jag håller inte med dig alls Bruse. Läs vad TS har som krav.

Till att börja med: Var hittar man en cyclocross i prisklassen 6000-8000? (Möjligtvis om man beställer från düskland men det är väl knap

Nja, eller så är man redan "lönnfet, medelålders och klädd i reflexväst dygnet runt" när man väljer att köpa en hybrid?

@Fredrik: Som du ser så blir det såhär direkt. Fp. David är visserligen Funbeats egna lilla gulletroll men hans åsikter ang hybrider delas nog av rätt många. Så just här var hans inlägg väldigt passande. Jag har ingen lust att debattera hybrider ännu en g

Abbe, jag har inget emot vanliga cyklar, eller en cykel kort och gott. Men just hybrid är en som en bäddsoffa, försöker vara bra på flera saker men blir bara dålig på allt.

Det enda argumentet hitintills som du har kommit med är att en hybrid är billigare än en Cross.

Det finns massor av billiga hybrider ute på blocket nu. Dogge har ju köpt in ett parti för cirka 350:-/st i inköpspris. De köptes ihop med en platt-TV eller b

ha ha ha. Roligast på länge!
Tack för era tankar 😀

Får fundera om och köpa 2 cyklar istället.
En racer och en "skit cykel" att cykla till sjön med

Jag har en Nishiki 401 som jag pendlar på till jobbet. Tycker att den går mycket bra, även om den är rätt tung (men det innebär ju också att den går stadigt)

Träningscyklade 100 mil på den förra året, då jag inte hade någon racer då.

Självklart är det i

jag köpte en beg Scott Roadster för 2500kr. jag planera att byta däck på den efter sommar och har den som en vinter cykel när jag våga inte cykla med min racer längre