Quote from Guest on 23 September 2010, 11:15Jag behöver lite tips på skor av er som supinerar eller underpronerar som det också tydligen kallas.
De bör vara väl dämpade då jag förutom springer inåt med fötterna, på utsidan, dessutom springer väldigt mycket på tårna. Låter som en hemsk löpstil 🙂 m
Jag behöver lite tips på skor av er som supinerar eller underpronerar som det också tydligen kallas.
De bör vara väl dämpade då jag förutom springer inåt med fötterna, på utsidan, dessutom springer väldigt mycket på tårna. Låter som en hemsk löpstil 🙂 m
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 11:25Jag supinerar också och de skor som har fungerat för mig är Saucony Triumph (har tidigare haft 5:an och kör nu i 7:an), New Balance 1063 (modellen som finns tillgänglig nu heter 1064) och Asics Gel Nimbus (kör med 11:an). Jag har också ett par lättare sko
Jag supinerar också och de skor som har fungerat för mig är Saucony Triumph (har tidigare haft 5:an och kör nu i 7:an), New Balance 1063 (modellen som finns tillgänglig nu heter 1064) och Asics Gel Nimbus (kör med 11:an). Jag har också ett par lättare sko
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 11:49Tack för fina skotips! Trodde att det kanske kunde finnas speciella skor men så verkar inte vara fallet.
Men det är som du skriver att man då måste hitta skor så man får bra rörelsemönster och det har jag verkligen inte nu. Visst känns skorna okej och jag
Tack för fina skotips! Trodde att det kanske kunde finnas speciella skor men så verkar inte vara fallet.
Men det är som du skriver att man då måste hitta skor så man får bra rörelsemönster och det har jag verkligen inte nu. Visst känns skorna okej och jag
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 14:04På löplabbets hemsida kan man söka på skor specifikt för supinerare...
På löplabbets hemsida kan man söka på skor specifikt för supinerare...
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 14:19Tack Anna! Den sidan var väldigt bra! Ska försöka ta mig iväg till Valbo där närmaste löplabb ligger och få lite experthjälp. Den lokala sportbutiken lämnar mycket att önska när det gäller kunskap, de första skorna som jag kom ut med därifrån var ett par
Tack Anna! Den sidan var väldigt bra! Ska försöka ta mig iväg till Valbo där närmaste löplabb ligger och få lite experthjälp. Den lokala sportbutiken lämnar mycket att önska när det gäller kunskap, de första skorna som jag kom ut med därifrån var ett par
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 14:36runnersstore är också väldigt bra, jag föredrar oftast runnersstore, men de har inte lika många butiker...
runnersstore är också väldigt bra, jag föredrar oftast runnersstore, men de har inte lika många butiker...
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 15:05Är det sagt att man måste nyttja hela skons sula?
Jag sliter mycket tydligt på sulans utsida, enbart sligage där från mitten och framåt. Allra längst fram går slitaget över mot insidan. Inga problem.
Är det sagt att man måste nyttja hela skons sula?
Jag sliter mycket tydligt på sulans utsida, enbart sligage där från mitten och framåt. Allra längst fram går slitaget över mot insidan. Inga problem.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 20:00Sist jag köpte skor blev jag visad ett par NIKE Air Zoom Vomero. Först slog jag ifrån mig, efter som jag hade dåliga erfarenheter av Nike Pegasus, men jag provade. Och utifrån supinationssynpunkt var det bra för mig!
Och vilken dämpning.....
Men 100 nöj
Sist jag köpte skor blev jag visad ett par NIKE Air Zoom Vomero. Först slog jag ifrån mig, efter som jag hade dåliga erfarenheter av Nike Pegasus, men jag provade. Och utifrån supinationssynpunkt var det bra för mig!
Och vilken dämpning.....
Men 100 nöj