Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips på motionsspår i Göteborg
You need to log in to create posts and topics.

Någon som har tips på bra motionsspår i Göteborg? Jag känner till Skatås och Påvelundsspåret. Gärna distanser på 10 km och uppåt för jag skall springa Lidingöloppet i september.

Du (liksom jag) har ju grymt nära till Änggårdsbergen. Man kan inte hitta bättre område för LL-träning.

Själv brukar också jag dra genom Svaleboskogen (mellan vildsvinen) upp till Ruddalen för att köra den ordentligt kuperade 4 km naturstig som i princip

Gamla goa Änggårdsbergen.

Där sprang jag rätt som oftast på 60-talet.

Bodde då i Almedal, så det blev en 10K eller så.
Upp och ner - plant bitvis.
Mycket bra förslag Anders.

Har själv börjat springa en del i Änggårdsbergen. Startar rundan i Majorna och springer genom Slottskogen till Änggårdsbergen och tar en runda där. Det blir ca 1 mil och utav dessa 10 km så är ca 3,5 km uppför(enligt Garmin) och 3,4 km nedför. I vissa fal

Ska man simulera Lidingö så är nog milen i Skatås bättre. Det är ganska svårt att hålla fart i Änggårdsbergen. Det blir jobbigt men lite annorlunda än att jag sekunder...

Ska man simulera Lidingö så är nog milen i Skatås bättre. Det är ganska svårt att hålla fart i Änggårdsbergen. Det blir jobbigt men lite annorlunda än att jag sekunder...

Jag kan tipsa om Hisingsparken (Göteborgs största park!), i mitt tycke ett trevligt ställe att springa på. Jag brukar utgå från Slätta Damm eller bågskyttebanan vid Tuvevägen. Man kan också utgå från Tuvevallen.

Det finns en slinga på 11 km i parken, oc

Fontinområdet i Kungälv bjuder på en del slingor och med rätt bra kupering emellanåt.

Du har nog fått rätt bra tips i din omgivning. Änggårdsbergen och Ruddalen har båda gott om bra backar. Skatås kände du redan till, passa på att ge dig utanför de vanliga spåren 5,8,10. Bland bra LL-förberedande terräng finns de s.k. Hästbackarna. Stigen

Jag skall springa Skatås Genrep. Har sprungit 10:an i Skatås en hel del, den är utmanade och rolig.
Tack för alla fina svar:D