Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips på rumphantering.
You need to log in to create posts and topics.

Har tidigare löst haft problem med skav efter ungefär 2 mil.
Bytte sadel och sen var det borta. Sadeln känns kanon, men när jag kört ungefär 4 timmar så börjar jag få ett nytt problem. Jag får ont mellan pungen och rektum - det är så pass mycket att jag

Jag tror på att det gäller att härda bakdelen.

Kan man inte fixa det på samma sätt som med skorna, fast gänga in ett par rediga titanbultar i häcken som man sedan fixerar i cykeln?

(jag skulle nog inte sett den där videon om body-hacking...)

Jag får domningar!
Alltså tappar känseln... i...ja, ni förstår säkert.
Detta har börjat oroa mig ganska mycket.
Och jag har också en Selle Italia inte urgröpt, men en dyr jävel!
Funkar bra på mountainbike då man flyttar runt, men uppförsbackar på racer.

Det är inte fel att stå upp ibland.
Jag har märkt att jag lätt blir domnad om sadel spetsen är för hög (sadeln lutar bakåt).
Min lutar därför en liten aning framåt eller snarare så är främre delen plan.
Jag har en Fizik Arione som passar mig utmärkt fast

Dels måste man härda sig, sedan hjälper det att ta backarna ståendes på lätta växlar en gång per mil eller varannan mil, då få man ofta igång blodet igen. Blir bättre med tiden, förutsatt att man har rätt sadel för sin rumpa. Det är ju rätt olika, bara fö

Kolla på Tour de France hur cyklisterna ibland ställer sig upp och småspurtar.

Ont i rumpan är nog dessvärre en del av priset att njuta i vindbruset ackompanjerad av fågelkvitter längs vindlande vägar. Och visst finns det anledning att fundera över sadelval (finns en hel del måttande som många cykelhandlare bistår med avseende sadla

4 h är rikigt lång tid. Jag tycer att klarat man 2 h så är det OK. Sen får man börja med de övningar som beskrivs ovan.

OT, men det går åt 17% mer energi om man står upp. (sitt ner och kör ifrån kompisarna..)